ОПАСЕН ТРЕНД: Рачките што се вовлекуваат во вратите може да бидат опасни по живот

ОБЈАВЕНО НА:

Од германски ADAC истакнуваат дека проблемот е што поради несреќата може да се прекине снабдувањето со електрична енергија на автомобилот и да останат повлечени рачките на вратите, што значително ги отежнува напорите за извлекување на жртвите од автомобилот.

Во текот на последните неколку години, рачките на вратите кои автоматски се вовлекуваат или извлекуваат станаа многу модерни. Денес, многу производители ги користат на своите, главно поскапи, модели заради подобра аеродинамика и естетски причини. Но, овие рачки се и замки за безбедност, предупреди германскиот автоклуб ADAC.

Трендот го започна Tesla со својот Model S, а во последните години производителите како Mercedes, BMW, Hyundai, Land Rover и други почнаа да користат вакви рачки… Повеќето од овие решенија се потпираат на електрични сервомотори кои се користат за влечење и рачки за повлекување. Од ADAC истакнуваат дека проблемот е што поради несреќа може да се прекине напојувањето на автомобилот и да се задржат рачките на вратите, што значително ги отежнува напорите за извлекување на жртвите од автомобилот. Токму затоа системите се дизајнирани автоматски да ги извлекуваат рачките на вратите за време на сообраќајна несреќа, но тоа е невозможно ако автомобилот изгуби напојување поради несреќа, на пример поради исклучување на акумулаторот.

Од ADAC нагласуваат дека службите за итни случаи и случајните минувачи, за да ги спасат жртвите, мора да можат брзо, лесно и интуитивно да го отворат возилото однадвор, особено ако има пожар. Рачките на вратите што се вовлекуваат може да ја отежнат оваа задача, особено за лаиците.

Но, дури и на професионалните спасувачи ќе им треба повеќе време за да стигнат до патниците во возилото. Со овој проблем се занимава и Euro NCAP. Силите за отворање на вратите исто така се тестираат и оценуваат при нивните тестови за судар. Се проверува и дали возилото автоматски ја отклучува вратата по несреќа за да може да се отвори однадвор. Досега, рачките на вратите што се извлекуваат не покажаа никакви проблеми при овие тестови. Сепак, според пишувањата на медиумите, веќе имало проблеми во дел од сообраќајните несреќи што се случиле.

ADAC верува дека механичкото решение за извлекување на рачките во случај на итност ќе гарантира најдобра можност за отворање на вратата однадвор по несреќа кога ќе се изгуби напојувањето.

Стабилна достапна рачка може да помогне да се отвори вратата дури и во случај на деформација на каросеријата и заглавени врати, бидејќи тогаш дава можност таквите врати да се отворат насилно, односно, можно е да се отвори заглавена врата со повлекување на се справува силно. Со повлечени рачки, тука нема таква поддршка.

ADAC се осврна и на се попопуларните електрични рачки на вратите. Покрај електричните рачки на вратите, производителите би требало да имаат лесно и брзо достапни рачни алтернативи во своите автомобили, како кај моделите Fiat 500 e или Lexus, за непречено отворање на вратите однатре доколку струјата се исклучи во случај на несреќа. За сопствениците на возила кои немаат такви решенија, се препорачува во автомобилот да имаат поставено „чекан“ за кршење на стаклото.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK