Во Скопје ќе се воведе Bus Rapid Transit – Што е тоа?

ОБЈАВЕНО НА:

До март 2018 година вкупно 166 градови на 6 континенти користат БРТ ситем, и околу 32,2 милиони патници секојдневно се превезуваат.

Владата на Македонија на последната седница ја разгледа и усвои информација за воведување на БРТ (Bus Rapid Transit) на територијата на Град Скопје, кој претпоставува воспоставување на коридори резервирани исклучиво за капацитетни автобуси на електричен, или хибриден погон (плин и електромотори).

Овој систем коридори на популарно нареченото автобуско метро ќе овозможи траса која е физички издвоена од останатите учесници во сообраќајот со што се обезбедува многу побрз и побезбеден транспорт, што ќе го направи јавниот превоз атрактивен и алтернатива на користењето на приватните возила за да се намали аерозагадувањето.

Се работи за јавен превоз кој може да превезе многу поголем број патници во однос на традиционалните автобуси. Ќе има своја сопствена линија на патот со што ќе се намали чекањето и ќе се избегнат мешаниците и ќе се намали метежот. Нема да може да се вози на линијата наменета за БРТ. Така луѓето ќе се офрабрат да користат јавен превоз, а помалку автомобили.

Брзиот транзит на автобуси го носи своето име од брз транзит на железницата, кој го опишува градски јавен превоз со голем капацитет со сопственот пат. Изразот „БРТ“ главно се користи во Америка и Кина; во Индија се нарекува „БРТС“ (БРТ систем); во Европа и Индонезија, честопати се нарекува „автобуски автоат“; додека е во британските острови, може да се нарече „квалитетен автобус“. терминот транзит е потекнува од 1981 година со отворањето на транспортот ОЦ Транспо во Отава, Онтарио, Канада.

Критичарите тврдат дека терминот „брз транзит на автобуси“ понекогаш бил погрешно применет во системите на кои им недостасуваат повеќето или сите основни карактеристики што го разликуваат од конвенционалните автобуски услуги.

Во врска со оваа точка, Владата го задолжи Министерството за финансии да ја започне постапката со писмо за намери до Европската банка за обнова и развој за поддршка за изработка на физибилити студија, како и за можните опции за финансирање на комплетниот проект.