Прогноза: Традиционалните мотори ќе се користат во ЕУ уште најмалку 30 години

ОБЈАВЕНО НА:

Концернот Stellantis верува дека автомобилите со мотори со внатрешно согорување ќе се користат до 2050 година. Сепак, тие нема да се полнат со бензин или дизел, туку со синтетичко гориво

Додека производителите на автомобили се движат кон целосно електрична иднина, Stellantis го насочува своето внимание кон масовното производтсво на автомобили. Според агенцијата Ројтерс, која го цитира високиот потпретседател на Stellantis, Кристијан Милер, многу производители на автомобили се на мислење дека автомобилите со мотори со внатрешно согорување ќе бидат во употреба долго по т.н. револуција на електричните автомобили.

Автомобилскиот конгломератот споделува вести за соработка со енергетската компанија Aramco за развој и користење на синтетичко „електронско“ гориво. Користејќи примероци од такво гориво обезбедено од Aramco, Stellantis започна со тестирање на различни мотори за компатибилност. 24 мотори кои се користат во Европа од различни марки се тестирани со новото гориво и резултатите се позитивни – односно работат нормално без никакви модификации. „Е-горивото“ се создава со реакција на јаглерод диоксид со водород, а Stellantis тврди дека може да ги намали емисиите на јаглерод во текот на животот на возилата со внатрешно согорување за дури 70 проценти.

Студијата за синтетички горива не значи дека компанијата нема да го следи својот план Dare Forward 2030. Целта е да има целосно електричен опсег за Европа до 2030 година, но компанијата е свесна дека клиентите на Stellantis нема да се откажат од своите модели со фосилни горива во 2029 година, особено ако купиле таков автомобил една година порано. Така, третата по големина автомобилска групација во светот по обем на продажба, Stellantis, носи нова автомобилска перспектива за долгорочна употреба на автомобили со мотори со внатрешно согорување, но со склоност кон користење синтетички горива.

Потенцијалното користење на синтетички горива за сегашните и идните возила со внатрешно согорување не е новост. Во април 2022 година, Porsche објави голема инвестиција во компанија за синтетичко гориво, а Bentley направи голем договор за користење на такви горива во сите свои автомобили на Фестивалот на брзина во Гудвуд во 2023 година. Потенцијалните придобивки од е-горивата дури ги поттикнаа европските Унијата да ја промени забраната за нови автомобили со мотори со внатрешно согорување од 2035 година, се додека тие автомобили работат на синтетичко гориво.

Од друга страна, Европа не е единственото место кое е подготвено да го прекине производството на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување до 2035 година.

Во САД, сојузните држави Калифорнија, Орегон и Њујорк се залагаат за таква забрана, а Австралија исто така го следи примерот. Сепак, 2035 година е сè уште многу далеку.

Германија со седум други земји беше катализатор за горенаведеното ослободување за автомобилите со внатрешно согорување за „е-гориво“, а политиката на ЕУ сигурно дополнително ќе се промени. Како што продолжува развојот на „електронското“ гориво, следните неколку години ќе бидат клучни.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK