Трите најголеми германски производители на автомобили , Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW годинава ќе изгубат над 10 милијарди евра од нивните парични текови. Причината се растечките царини во САД, кои дополнително ја оптоваруваат индустријата што веќе се соочува со пад на продажбата и засилена конкуренција од Кина.
Автомобилската индустрија е меѓу најтешко погодените од трговските мерки на поранешниот американски претседател Доналд Трамп, кој воведе 25% царини на увоз на странски автомобили.
Според анализата на Visible Alpha, се очекува остар пад на паричните текови од основното работење: кај Mercedes-Benz од 9,4 на 3 милијарди евра, кај Volkswagen од 7,1 на 3,3 милијарди евра, а кај BMW од 4,8 на 4,4 милијарди евра.
Volkswagen веќе ги намали своите очекувања за нето-паричен тек на 1–3 милијарди евра, од претходно проектираните 2–5 милијарди. Во вториот квартал забележа негативен паричен тек од 523 милиони евра, а царинскиот удар изнесувал 1,3 милијарди евра.
Иако дел од производителите привремено ги ублажиле последиците од царините преку складирани залихи, аналитичарите предупредуваат дека тоа можеби е само лажна сигурност. Поголемите трошоци за извоз, набавка на делови и адаптација на синџирот на снабдување дополнително ја притискаат индустријата.
General Motors предупреди дека царинските трошоци може да достигнат 5 милијарди долари годинава, додека Stellantis очекува удар до 1,5 милијарди евра само во втората половина од годината. Tesla, пак, се соочи со дополнителни 300 милиони долари трошоци за царини — само во вториот квартал.
Иако постоеше оптимизам дека царините ќе се намалат од јули, тоа сè уште не се случи. Сепак, според извори блиски до преговорите, ЕУ и САД се приближуваат до договор со кој царините за увоз на европски автомобили би се поставиле на 15%.
Добавувачите, како шведскиот производител на безбедносни појаси и воздушни перничиња Autoliv, веќе ги зголемија цените и префрлија околу 80% од трошоците за царини на своите клиенти, со најава дека остатокот ќе биде надоместен до крајот на годината.
Иако производителите како VW, BMW и Mercedes располагаат со индустриска ликвидност над 100 милијарди евра, експертите предупредуваат дека ударот доаѓа во чувствителен момент — токму кога индустријата се обидува да се реструктурира и да стане поконкурентна наспроти кинеските ривали како BYD.









