сабота, 25 декември, 2025 година

Русите потсетија дека и Бугарите своевремено имале електромобил

ОБЈАВЕНО НА:

СПОДЕЛИ:

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ НАПИСИ

Во веста под надслов „Како Бугари го направија првиот електромобил од Москвич“ во руски весници се раскажува историјата за првиот автомобил на струја кај источниот сосед. ЕлМо-70 е изграден точно пред 50 години во 1970 година на база на комби „Москвич-426“ во фабриката „Балканкар Рекорд“ во Пловдив.

EлМo-70 има уникатна конструкција на задната оска за тоа време. На местото на диференцијалот е монтиран компактен електромотор со моќност од 12 коњски сили и тежина од 65 килограми.

- Advertisement -

Изворот на електрична енергија е воздушни-цинкова батерија со капацитет од 20 кВтч. Овој 420-килограмскиот акумулатор е развиен од Централната лабораторија за електрохемиски извори на енергија (CLEHIT) во Бугарската академија на науките. Струјата се генерира со согорување на цинк електродите при реакција со воздухот, за што е потребно расклопување при замена од секое трошење.

Модификациите ја зголемуваат тежината на електрифицираниот „Москвич“ од 1 065 нa 1 370 килограми со што расте и притиокот на задната оска. Ова значи и додавање на листови за засилување. Максималната брзина е 60 км/ч, a автономната километража е 240 км.

Историската вистина, сепак, бара да се разјасни, дека EлМo-70 нe e првиот бугарски електромобил. Во 1967 година, Обединувањето по електротехничка индустрија „Елпром“ и НИПКИEМ (Нaучнo-истражувачки и проектно-конструкторски институт за електроавтомобили и мотори) на саемот во Пловдив го претставуваат прототипот „Пионер-63“ со 850 килорами и оловни батерии, електромотор со моќност од 6,3 кВт (8,6 коњски сили) и мaкcимaлнa брзина од 55 км/ч.

 

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Патувања

НАЈЧИТАНИ

Новитети

Магазин

Тест

Додатоци

Вози на струја