Финската Зелена партија излезе со предлог што може да ја промени секојдневната безбедност во населбите: ограничување на брзината на автомобилите во станбени зони на 20 километри на час. Целта е едноставна – да се заштитат децата кои играат и се движат по улиците.
Политичарот Самели Сивонен, кој стои зад иницијативата, вели дека улиците во станбените населби треба да бидат место каде што децата ќе можат да играат без постојан страв дека ќе бидат прегазени.
Клучниот аргумент се базира на патот на сопирање.
* При брзина од 30 км/ч, со просечно време на реакција од една секунда, автомобилот ќе помине меѓу 12 и 20 метри пред да застане.
* При намалување на брзината на 20 км/ч, растојанието за сопирање се намалува на само 7,5 метри.
Оваа разлика може да биде клучна доколку дете ненадејно излезе на улица.
Сивонен се повикува и на препораките на финската управа за сообраќајна безбедност, која смета дека намалувањето на брзината е еден од најефикасните начини да се намали бројот на несреќи и сериозни повреди.
Слични мерки веќе се воведени во повеќе европски градови:
* Париз и Барселона имаат зони со лимит од 30 км/ч,
* Брисел воведе ограничување за целиот град,
* во Холандија постојат т.н. „играчки улици“ каде што децата имаат предност пред автомобилите.
Иако на возачите им звучи драстично, предложеното ограничување од 20 км/ч би можело да спаси многу животи. Финците со оваа идеја ја продолжуваат европската дебата за тоа колку нашите населби треба да бидат за автомобили – а колку за луѓе, особено за најмладите.









