четврток, 25 декември, 2025 година

Како да препознаете дека акумулаторот е „на издишување“ пред да ве остави на пат?

ОБЈАВЕНО НА:

СПОДЕЛИ:

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ НАПИСИ

Со доаѓањето на првите мразови, еден од најголемите кошмари за возачите повторно се враќа на сцена – неисправниот или испразнет акумулатор. Податоците на германскиот авто-мото клуб ADAC се алармантни: дури 43,2% од сите дефекти на патиштата се поврзани токму со акумулаторот.

Иако студот е најголемиот непријател кој ги забавува хемиските реакции, вистината е дека акумулаторот ретко „умира“ одеднаш и без најава. Тој испраќа сигнали, а ваше е да ги прочитате навреме наместо да го чекате моментот кога автомобилот едноставно нема да запали.

- Advertisement -

Зошто зимата е „суден ден“ за батеријата?
Преку лето, акумулатор со намален капацитет може да работи сосем нормално. Но, кога температурите паѓаат, неговиот капацитет се намалува, а на моторот му е потребна двојно повеќе енергија за да ги придвижи згуснатото масло и ладните метални делови. Резултатот е акумулатор кој преку лето работел без проблем, а откажува уште при првите сериозни минуси.

ПЕТ јасни знаци дека е време за замена:
1. Моторот „вергла“ бавно и тромо. Ако при палењето стартерот врти бавно, без сила и му требаат неколку секунди повеќе за да „заврти“, тоа е најсилниот црвен аларм. Акумулаторот веќе нема моќ да ја испорача потребната енергија за ладен старт.

2. Старт-стоп системот одеднаш престанува да работи Кај поновите автомобили, ова е првиот индиректен знак. Ако вашиот автомобил престане да го гаси моторот на семафори, тоа значи дека електрониката веќе регистрирала пад на капацитетот. За да ја заштити акумулаторот од дополнително оптоварување, системот едноставно го исклучува старт-стопот.

3. Проблеми со електрониката и „магичното око“. Внимавајте на светлата на контролната табла – ако тие трепкаат или се затемнуваат при палење, батеријата е на самиот крај. Исто така, многу акумулатори имаат вграден индикатор (магично око): ако бојата е бела или жолта, акумулаторот мора веднаш да се замени.

4. Возење на кратки релации. Ако вашиот секојдневен пат е пократок од 15 минути, вие всушност полека го „убивате“ акумулаторот. При палење се троши огромна енергија, а на алтернаторот му е потребно време за да ја врати таа енергија назад. Ако ова се повторува секој ден, батеријата постојано е во состојба на гладување за струја.

5. Визуелни знаци и непријатен мирис. Оксидацијата (бели наслаги) на половите и „надуеното“ куќиште се дефинитивни знаци за замена. Исто така, мирисот на расипани јајца (сулфур) значи дека киселината испарува поради прегревање или внатрешен дефект – ова е опасна ситуација која бара итна реакција.

Просечниот век на траење на еден акумулатор е помеѓу 3 и 5 години. Дури и ако немате видливи проблеми, доколку вашиот акумулатор е во овој опсег, направете превентивна проверка во сервис. Проверката на напонот со мултиметар може да открие многу – ако вредноста е под 12,4 волти додека моторот е исклучен, акумулаторот е само делумно полн и е подложна на дефект при голем мраз.

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Патувања

НАЈЧИТАНИ

Новитети

Магазин

Тест

Додатоци

Вози на струја