петок, 25 ноември, 2025 година

Европските брендови купуваат „зелени кредити“’ за да преживеат!“

ОБЈАВЕНО НА:

СПОДЕЛИ:

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ НАПИСИ

Во обид да ги избегнат огромните казни што ги најавува Европска комисија за емисиите на CO2, производителите на автомобили во Европа започнаа со масовно формирање сојузи и „купување зелени кредити“ од компании кои произведуваат исклучиво електрични возила.

Според проценките на самата индустрија, потенцијалните казни би можеле да достигнат и до 15 милијарди евра, ако не се исполнат новите прописи за емисија предвидени за 2025 година.

- Advertisement -

Традиционалните автопроизводители се соочуваат со отежнат преод кон електрични возила и низок удел на „електричарите“ во нивниот асортиман.
За да ја исполнат среднорочната обврска за просечни емисии, тие се здружуваат во групи од производители кои заеднички ја покриваат целата рамка на емисии.
Во тие рамки, некои производители кои целосно се фокусирани на електрични возила продаваат „зелени кредити“ или права за нивото на емисии, што им дозволува на конвенционалните производители да го „спуштат“ својот просек.

Некои од најистакнатите сојузи се:
 • Nissan со кинескиот гигант BYD.
 • KG Mobility (бившиот SsangYong) со Xpeng.
 • Големата група предводена од Tesla во која се вклучени и Stellantis, Toyota, Ford, Mazda, Subaru.
 • Групата на Mercedes‑Benz, Volvo Cars, Polestar и Smart Automobile, со значителна врска со кинескиот Geely.

Производителите кои не се во состојба да достигнат високи удели на електрични возила создаваат „финансиски простор“ така што плаќаат за кредити од фирми кои токму тоа го прават – и така остануваат во оквирите на законодавството. Во суштина: „Ако не можеш да произведеш доволно електрични возила, купи нечиј удел што тоа го прави“.

Ова отвора сосема нова „финансиска игра“ во автомобилската индустрија — каде снижените емисии стануваат валута, а лиценците и правата за производство на „зелени“ возила се тржишна стока.

Според консултантската куќа AlixPartners, уделот на електрични возила во Европа минатата година бил околу 12 % од продажбата на лесни возила, а се очекува да достигне 15 % оваа година. До 2027-та предвидуваат 24 %, а до крајот на декадата дури 40 %. Ова значи дека пазарот јасно се движи кон електрика — и оние кои ќе заостанат ќе бидат принудени да се прилагодуваат или да плаќаат.

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Патувања

НАЈЧИТАНИ

Новитети

Магазин

Тест

Додатоци

Вози на струја