Европската комисија следната недела ќе одржи серија високи состаноци за иднината на автомобилската индустрија, а производителите на камиони и автобуси предупредуваат дека без итни политички и инфраструктурни мерки, климатските цели за 2030 година ќе останат недостижни.
Иако индустријата веќе инвестираше милијарди евра во развој на возила со нулта емисија (ZEV), напредокот е ограничен: од само 3,5% пазарно учество во првата половина од 2025 година, до најмалку 35% во следните пет години. Според производителите, тоа е невозможно без клучни предуслови – доволна мрежна инфраструктура, конкурентни цени на полнење, јасни законски решенија и стимули за компаниите.
„Ова не е технолошки, туку политички проблем“
„Ние веќе ги испорачуваме возилата и ги нудиме решенијата за нулта емисија, но најважните предуслови сè уште не постојат. Ако не се обезбедат, транзицијата ќе пропадне. Ова не е неуспех на инженерството, туку на политиката“, изјави Кристијан Левин, извршен директор на Scania и претседател на бордот за комерцијални возила во ACEA.
Тој додаде дека Европската комисија мора да го забрза процесот на ревизија на регулативата за CO2 кај тешки возила и тоа пред 2027 година, со цел да се следат и оценуваат сите критични предуслови за успешна транзиција.
Соработка или неуспех
Производителите на камиони и автобуси остануваат посветени на целта за климатска неутралност, но нагласуваат дека успехот зависи од брзи и координирани акции на креаторите на политики. Без заеднички напори – од индустријата, инфраструктурните оператори и државните институции – 2030 година може да донесе казни за производителите, а не вистинска зелена мобилност.









