Германскиот технички извештај открива алармантен податок – секој трет автомобил во земјата има барем една техничка мана, а кај 144.000 возила се пронајдени дефекти кои се класифицирани како „опасни“. Тоа е раст од над 3% во споредба со претходната година и потврда дека просечната старост на возниот парк во Германија постојано се зголемува.
Помладите автомобили минуваат технички без проблеми – дури 9 од 10 возила до три години старост немаат забелешки – но кај оние постари од осум години, секој трет има значајни дефекти. Најчести проблеми се осветлувањето, кочниците, суспензијата и системите за управување, што ги прави овие возила потенцијална закана за безбедноста на патиштата.
ЕУ алармира: почести технички проверки за старите возила
Европската комисија предлага постарите автомобили и комерцијалните возила да имаат почести технички инспекции. Возилата постари од 10 години ќе мора да се проверуваат на секои шест месеци, а техничките станици ќе бидат дигитално поврзани во заедничка база на податоци на ЕУ. Просечната старост на возниот парк во Унијата сега изнесува 12,3 години – највисока досега.
Новиот извештај на Европскиот совет за безбедност во сообраќајот (ETSC) открива дека повеќе од 20% од малите комерцијални возила во Германија имаат сериозни технички недостатоци. Најчесто станува збор за фургони и доставни возила стари повеќе од 12 години, кои ретко се сервисираат навремено. Кај нив често се забележуваат проблеми со кочниците, сопирачките црева и нерамномерно трошење на гумите.
Причините зад проблемот
Економската криза, високите цени на новите автомобили и скапата електрификација се главните причини за одложување на обновата на возниот парк. Многу возачи го продолжуваат рокот на користење на старите возила, што доведува до сè почести дефекти.
Старите автомобили не се само безбедносен ризик, туку и сериозна еколошка закана. Тие испуштаат двојно повеќе CO2 во споредба со новите модели и често немаат современи филтри за издувни гасови. Европските експерти предупредуваат дека без програми за замена и инспекции, старите возила ќе останат најслаба алка во зелената транзиција.
Европа се соочува со дилема: технологијата оди напред, но возниот парк старее. Повеќе електрични и хибридни модели не значат побезбеден сообраќај ако стотици илјади стари автомобили сè уште се на патиштата без соодветна контрола. Потребни се почести инспекции, финансиски стимули за нови возила и програми за замена на старите. Без тоа, секој втор стар автомобил може да биде потенцијална опасност за сите нас.









