Stellantis објави дека направил значителен напредок во развојот на батериите со цврста состојба, кои се сметаат за следниот голем чекор во електричната мобилност. Компанијата, во соработка со старт-апот Factorial Energy, успешно произвела батериски ќелии во големина за сериско производство и ги започна првите валидациски тестови.
Factorial Energy произведува батерии во Бостон, САД, каде што новата линија е поставена за да се тестираат и развиваат ќелии од 100 Ah, што е значаен чекор кон масовно производство. Овие батерии се оценуваат како клучен дел од идните електрични возила на Stellantis, кои ќе понудат поголем домет, побрзо полнење и подобрена безбедност во споредба со актуелните литиум-јонски технологии.
Според Stellantis, новите батерии ќе се користат за различни намени, од електрични автомобили до лесни комерцијални возила. Ова е дел од пошироката стратегија на компанијата наречена Dare Forward 2030, која има за цел да понуди само електрични возила во Европа и значителен дел од продажбата во САД да биде на електричен погон до крајот на декадата.
Factorial Energy разви сопствена технологија наречена FEST (Factorial Electrolyte System Technology), која користи специјален цврст електролит за да ги замени течните електролити кај традиционалните батерии. Ова не само што ја зголемува енергетската густина, туку и значително ја намалува опасноста од пожари и експлозии.
Иако сè уште има простор за усовршување, најновата формула на електролит на Factorial овозможува работа на батериите во температурен опсег од -30°C до 45°C. Тоа е прилично широк спектар што би им овозможил на електричните возила со батерии со цврста состојба да функционираат речиси во сите, освен во најекстремните климатски услови.
Иако Stellantis не најави конкретна временска рамка кога овие батерии ќе бидат подготвени за масовна примена, компанијата истакна дека валидацијата на ќелиите е важен чекор кон нивно вградување во сериските модели.
Со овој развој, Stellantis се позиционира како еден од предводниците во трката за комерцијализација на батерии со цврста состојба, технологија за која многумина веруваат дека ќе биде клучна за иднината на електричните возила.