Ferrari повторно ја покажа својата недостижна позиција на врвот на автомобилската индустрија кога станува збор за профитабилноста. Според најновата анализа на Car Industry Analysis, италијанскиот производител во првата половина на 2025 година успеал да оствари неверојатни 118.124 евра чист профит по продаден автомобил.
Тоа е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период во 2024 година, што само ја зацврстува лидерската позиција на Ferrari во категоријата „зарада по единица“. Во свет каде големите компании се борат со намалени маржи, растечки трошоци и жестока конкуренција, Ferrari функционира по сосема различна логика.
Колку автомобили мораат да продадат конкурентите?
Анализата опфати 34 производители на автомобили и резултатите се фасцинантни.
- Jaguar Land Rover (JLR) е најблиску до Ferrari, но и тие мора да продадат 23 автомобили за да остварат профит колку едно Ferrari.
- Porsche стои речиси идентично – потребни му се 24 автомобили.
Германските премиум гиганти исто така заостануваат: Mercedes мора да продаде 47 возила, а BMW – 58.
Кога ќе се погледнат масовните производители, разликата станува драстична.
Hyundai мора да продаде 59 автомобили,
Tesla – 62,
Toyota – 70,
додека Ford мора да пласира дури 673 автомобили за да ја достигне заработката на едно Ferrari.
Особено е алармантна состојбата кај одредени кинески компании: Geely мора да продаде 1.255 автомобили, а Leapmotor дури 6.667 возила за да заработи колку еден единствен Ferrari.

Кој губи?
Ситуацијата е уште полоша кај брендовите што во првата половина на 2025 година работеа со загуба. Меѓу нив се Mazda, Nissan, Xpeng, Stellantis, Volvo, Renault, Nio, Polestar, Rivian, Aston Martin и Lucid. Ова покажува колку е тешко да се одржи профитабилноста на глобално ниво, особено во време на транзиција кон електрични возила.
Тајната на Ferrari – зошто тие заработуваат толку многу?
Ferrari не е „само автомобил“. Тоа е симбол, луксузен производ и статусна икона. Неколку клучни фактори ја објаснуваат нивната доминација:
* Ексклузивност и ограничено производство – Ferrari намерно произведува ограничен број возила, што ја зголемува побарувачката и цената.
* Исклучителна марка и имиџ – купувањето Ferrari не е рационална одлука, туку емотивна. Луѓето купуваат дел од историјата, престиж и елитен клуб.
* Персонализација – Ferrari нуди огромни можности за индивидуализација на секој автомобил, што значително ја зголемува конечната цена.
Моќна посветеност на квалитет и перформанси – во светот на суперспортските автомобили, Ferrari останува недостижна мерка за технологија и дизајн.
Фотографијата на Car Industry Analysis најсликовито ја покажува реалноста: за секое едно Ferrari, на останатите производители им требаат десетици, стотици, па и илјадници автомобили за да достигнат иста заработка.
Додека другите компании се борат да ги одржат своите бизниси во услови на глобална конкуренција, Ferrari останува не само производител на автомобили, туку фабрика за профит – и за соништата на своите клиенти.









