Кога ќе се запали сијаличката за масло на контролната табла, тоа е јасен сигнал дека нешто во системот за подмачкување не е во ред. Но, прашањето кое многумина возачи си го поставуваат е: Колку долго може да се вози со таа сијаличка запалена пред да дојде до сериозни оштетувања? Еве што знаат експертите и какви мерки треба да преземете.
Што значи кога се запали сијаличката за масло?
Лампицата за масло обично се вклучува кога еден од следниве проблеми се случува:
- Ниско ниво на масло
- Недоволен притисок на масло (на пример, дефектна пумпа или блокиран филтер)
- Проблем со сензор за притисок
- Интензивно трошење или истекување
Важно е да се разликува сијаличката за промена на масло (oil change reminder) од лампицата за притисок/недостаток на масло. Првата е предупредување за одржување, а втората е аларм кој укажува на итен проблем со подмачкувањето.
Кога се појавува сијаличката за притисок, тоа значи дека моторот не добива доволно масло, што може да доведе до сериозни оштетувања ако се игнорира.
Важно е да знаете дека ваквата сијаличка е повеќе веројатно да се вклучи доколку со автомобилот минете над некој дел (камен, или тврд предмет…) додека возите и истиот од долниот дел удри во возилото. Тогаш можно е удирање кое може да предизвика протекување на маслото. Затоа е важно и кога возите да избегнувате да минувате преку високи, тврди и остри предмети, тукуистите да ги заобиколите.
Колку долго може да се вози?
Не постои општо правило кое важи за сите автомобили, но еве што сугерираат механизмите и механичарите:
- Безопасен пристап: Како правило, капацитетот на подмачкување е премногу критичен за да се дозволи долго возење со запалена лампа. Ако моторот не добива доволно масло, металните делови се тријат, се загреваат и абење се зголемува.
- Во многу случаи, лампата се појавува кога автомобилот е веќе во состојба на недостаток – некои извори тврдат дека тоа значи дека останува само мал резервен волумен масло.
- На форумски дискусии е наведено дека некои возачи во екстремни случаи возеле неколку десетици километри со ниво на масло под минималната граница – но тоа е многу ризичен избор и може да предизвика оштетувања.
- Според механичарски искуства, дури од 30 секунди до неколку минути на возење со запалена лампа може да предизвика значителни штети, особено ако моторот се подложи на високи вртења или товар.
Сумирајќи, не се препорачува да се вози со запалена сијаличка за масло ниту миг повеќе отколку што е неопходно да пристигнете до сигурна локација или сервис.
Како да постапите кога се запали сијаличката
За да ги минимизирате шансите од сериозно оштетување на моторот, следете ги овие чекори:
| Акција | Зошто е важна |
|---|---|
| Застанете веднаш | Не продолжувајте да возите – моторот може да се оштети многу брзо. |
| Почекајте неколку минути | Маслото да се слегне и да добиете попрецизна проверка. |
| Проверете го нивото на масло со шипката | Ако е под минимум, долејте со препишано масло. |
| Проверете истекување | Ако забележите дамки од масло под автомобилот, тоа може да е извор на проблем. |
| Доколку лампата продолжи да свети | Превозете го возилото до сервис (најдобро со приколка) за темелен преглед. |
| Користете редовни сервиси и проверувања | Дисциплина во одржување може да спречи вакви ситуации. |
Според диагностика на механичари, продолжувањето на возење со недостаток на масло доведува до абење на масло-пумпа, лежишта и клипови, а со посредно создавање на температура и триење може да предизвика „заварување“ на делови.
- Во најповолни случаи, дозволено е само минимално движење до безбедно место или сервис.
- Долевање масло може да „спаси“ ситуација ако е јасно дека имате малку масло, но сите системи треба да се проверат.
- Ако сте се нашле во ситуација со запалена сијаличка, не ризикувајте – користете приколка до сервис ако е можно.
- Најдобрата стратегија е да не доведете ситуацијата до вклучување на сијаличката: редовно проверувајте масло, одржувајте интервали на сервиси и реагирајте на знаци на истекување или промена на звук од моторот.









