Stellantis планира да укине одредени брендови

ОБЈАВЕНО НА:

Додека претседателот на Stellantis, Џон Елкан ги интервјуира кандидатите за извршни директори, тој исто така одлучува колку од 14-те марки на производителот на автомобили имаат одржлива иднина, пишува Ројтерс.

Експанзивното портфолио на француско-италијанската компанија, најголемото меѓу нејзините конкуренти, кое главно се фокусира на една или две марки – го одразува потеклото на фирмата, која произлезе од спојувањето на Fiat-Chrysler и Peugeot-Citroen во 2021 година.

Но, секоја марка – од бестселери како Jeep, Ram и Peugeot до DS, Lancia и Alfa Romeo – има свои обожаватели, што го отежнува изборот.

Во Европа, на пример, каде Stellantis е втор по големина производител на автомобили по Volkswagen, неговата најпродавана марка Peugeot имаше пазарен удел од само 4,9 отсто минатата година, или вкупно осмо место. Ниската препознатливост на корпоративното име Stellantis меѓу потрошувачите, за разлика од ривалите како VW или Toyota, е уште еден хендикеп.

Четвртиот по големина производител на автомобили во светот според продажбата имаше слаби перформанси во Европа, додека затвори заедничко вложување за производство на џипови во Кина пред речиси три години и не планира да се залага за рестартирање бидејќи условите се влошуваат.

Брендовите кои аналитичарите ги сметаат за ранливи на реструктуирање на портфолиото вклучуваат премиум брендови Alfa Romeo, DS и Lancia. Dodge и Chrysler се сметаат за преживеани и покрај нивните помалку од ѕвездени перформанси, бидејќи го имаат признанието на американските возачи и привлечни за одредени сегменти на пазарот.

Извор од Stellantis велат дека проблемите на портфолиото се познати внатрешно, но дека популарноста на поединечни брендови во одредени земји или сегменти значи дека не е очигледно кои од нив треба да се избришат.

Jeep и Ram се бестселери на Stellantis во САД, додека Chrysler – сега во голема мера ограничен на миниванот „Pacific“ – и Dodge продадоа помалку од 150.000 примероци во земјата минатата година.

Според пресметките на Ројтерс, Jeep учествуваше со најмалку 15 проценти од глобалната продажба на Stellantis во 2024 година, а Chrysler и Dodge околу три проценти.

Stellantis беше петти на американскиот пазар во продажба минатата година, со вкупен удел од 8,1 отсто, губејќи го четвртото место од Honda откако поскапувањата ги чинеа клиентите, што доведе до шок предупредување за профит што го забрза заминувањето на Таварес. Jeep беше на 11-то место како индивидуална марка, со пазарен удел од нешто помалку од четири проценти.

Европа, каде што Stellantis – која бавно се електрифицира – се соочува со строги правила за емисија на јаглерод и поголема кинеска конкуренција, може да биде поголем предизвик.

Stellantis има за цел да лансира околу 20 нови или ажурирани модели меѓу крајот на 2024 и 2025 година, главно електрични возила и хибриди, вклучувајќи го и Citroen C3, кој се очекува да биде најприфатливиот EV во Европа.

Нејзиното заедничко вложување со Leapmotor, понекогаш опишан како 15-ти бренд на Stellantis, под кој може да продава, увезува и произведува EV модели на Leapmotor надвор од Кина, може да биде дополнителен поттик за електрификацијата.

Fiat, глобалниот бестселер на Stellantis, е популарен на пазарите во развој како Бразил или Турција, како и во европскиот сегмент на градски автомобили со моделот 500.

Следете не и на:

24AUTO NETWORK