Европската унија во 2023 година ја усвои ревидираната Директива за возачки дозволи, со која земјите членки добија десетгодишен рок – до 2033 година – да ги усогласат своите национални закони и правила. Германија најави дека ќе почне со примена на новите правила веќе во 2028 година, што ќе биде пример за останатите членки.
Најзначајната промена се однесува на возачите со дозвола од Б категорија, кои ќе можат да управуваат возила со маса до 4,25 тони, наместо досегашните 3,5 тони. Ова е особено важно за љубителите на патувања со кампер-возила, како и за туристичкиот сектор и производителите на камп-приколки, бидејќи побарувачката за вакви возила постојано расте.
Според германскиот автоклуб ADAC, оваа можност ќе важи исклучиво за возачите кои положиле по 1999 година. Сепак, можно е од 2028 година да бидат воведени дополнителни услови – како задолжителна обука или дополнителен испит – со цел зголемена безбедност на патиштата.
Македонија и европските правила
Иако Македонија сè уште не е членка на ЕУ, како земја кандидат мора постепено да ги усогласува своите закони со европската регулатива. Тоа значи дека ваквите измени во иднина сигурно ќе станат дел и од нашето законодавство. Дури постои можност овие правила да се усвојат и порано, во рамки на процесот на приближување кон ЕУ, за да се забрза интеграцијата и да се олесни патувањето и признавањето на нашите возачки дозволи во странство.
Со вакви промени, македонските граѓани кои патуваат во земјите на ЕУ ќе добијат повеќе можности и полесен пристап до европскиот пазар, а тоа ќе биде и силен сигнал дека сме подготвени за европските стандарди.









