Пред 40 години, во февруари 1983 година, PEUGEOT предизвика сензација со лансирањето на својот 205. Овој модел го внесе брендот во модерната ера, како во однос на производот, така и во однос на маркетингот и автомобилскиот спорт.
Приказната за автомобил често е пред сè приказна за мажите и жените кои го дизајнирале. Историјата на PEUGEOT 205 е неразделна од онаа на Жан Боило, член на одборот на директори на PEUGEOT во доцните 1970-ти. Токму тој, во тежок момент за компанијата, излезе со амбициозниот проект за нов мал автомобил кој би бил многу повеќе од градски автомобил. Мора да биде разновиден и удобен, и во градски и на селски патишта, способен да превезува мало семејство, а исто така достапен… накратко, автомобил кој ги исполнува сите барања.
Во однос на дизајнот, како и технологијата и маркетингот, PEUGEOT 205 ја менува играта. Додека повеќето од претходните автомобили на PEUGEOT беа дизајнирани од Пининфарина, со 205 стилистите предводени од Жерар Велтер победија на натпреварот организиран. Станува збор за дизајн кој навестува некои од белезите што ќе се најдат кај идните модели, како што се решетката со хоризонтални пруги и лентата помеѓу задните светла. Покрај тоа, добро познатото име во автомобилскиот дизајн Пол Брак, тогаш член на студиото PEUGEOT, ја создаде внатрешноста на PEUGEOT 205.
Технички, PEUGEOT 205 го сигнализира влезот на PEUGEOT во модерната ера: компактен, но простран, практичен со својот хечбек профил, ефикасен и економичен, во исто време прилагоден за сите апликации. Тоа е првиот автомобил на марката што користи задни торзиони шипки за да ослободи повеќе простор во кабината. Тоа е, исто така, првиот автомобил што го доби новото семејство на мотори XU, имено XUD7, четирицилиндричен мотор од 1769 cm3 со 60 КС, што го направи PEUGEOT 205 првиот мал француски дизел автомобил и пред се првиот мал дизел модел што го нуди. перформанси еквивалентни на оние на неговите бензински колеги, но со многу помала потрошувачка (3,9 l/100 km во просек).
PEUGEOT 205 беше првиот мал PEUGEOT кој доби толку широк и разновиден опсег на мотори – од 45 до 200 КС и автоматски менувач, ретка опција на пазарот во тоа време. Од неговото лансирање во 1983 година, тој доаѓа со четири бензински мотори и еден дизел. Следната година, гамата беше проширена за да ги вклучи легендарните GTI и Turbo 16, како и каросеријата со 3 врати. Следуваше цела палета на верзии, од подостапни, како Junior од 1986 година, до пошик, како Lacoste или Gentry.
Од 1983 година, PEUGEOT 205 има маркетинг стратегија која одговара на неговите квалитети. Од неговото лансирање, називот „свет број“ е намерно избрана порака. Телевизиската реклама се покажа како многу ефикасна и ажурирана, создавајќи клип во кој PEUGEOT 205 беше бркан и бомбардиран над замрзнато езеро од воен авион, со чувство на Џејмс Бонд. Рекламата ја режираше Жерар Пирес, кој неколку години подоцна ќе го сними познатиот игран филм „Такси“ со PEUGEOT 406.
Моторспортот е моќна алатка за промовирање на PEUGEOT 205. Во 1984 година, под водство на Жан Тод, автомобилот PEUGEOT влезе во врвната категорија на Светскиот рели шампионат, во легендарната „Група Б“, со импресивната 205 Турбо 16.
Во оваа прва сезона силен впечаток остави Ари Ватанен, кој победи на три рели. Во 1985 и 1986 година, PEUGEOT 205 Turbo 16 му овозможи на PEUGEOT да ја освои светската титула кај производителите, а Тимо Салонен (1985) и Јуха Канкунен (1986) да ја преземат титулата кај возачите. Бидејќи на крајот на 1986 година повеќе не постоеше категорија „Група Б“, Жан Тод му понуди на PEUGEOT да учествува на „Париз-Дакар“ освоен во 1987 и 1988 година, PEUGEOT 205 T16 беше специјално адаптиран и победи на познатата рели-рација, прво во рацете на Ари Ватанен, а потоа раководен од Јуха Канкунен.
Во 1998 година, по долга кариера од 15 години и произведени 5.278.050 единици, PEUGEOT 205 беше пензиониран. Во главите на љубителите на автомобилизмот, ова засекогаш ќе остане „светиот број“ на PEUGEOT, кој ги изгради темелите на извонредната линија на успешни градски автомобили, PEUGEOT 206, PEUGEOT 207 и PEUGEOT 208.
Фановите на PEUGEOT 205 можат да нарачаат минијатури со размер 1/18 и 1/43 во онлајн продавницата: https://boutique.peugeot.fr/miniatures.html
Musée de L’Aventure Peugeot во Сошо отвора голема изложба од февруари до септември со бројни фото и видео архиви и презентација на моделите PEUGEOT 205. Мисијата на здружението L’Aventure PEUGEOT е да го зачува, развива и промовира наследството на брендот PEUGEOT. Тој е дел од асоцијацијата L’Aventure Peugeot Citroën DS: L’Aventure Peugeot (laventure-association.com).