Автомобил кој може да го промени пазарот на електрични автомобили во Европа

ОБЈАВЕНО НА:

Електрификацијата е процес кој е веќе почнат, но цената на автомобилите се уште е еден од факторите поради што многумина не се подготвени да го заменат своето возило со мотор со внатрешно согорување со електричен. Но, времето минува, и се повеќе доаѓаат модели и брендови што нудат подобри и пред се поприфатливи возила.

Она што доаѓа како најава од Кина е модел што би имал цена под 10.000 евра, и според изгледот идеален за градски услови. Му се предвидува и силен пробив во Европа.

BYD Seagull е мал електричен автомобил од кинескиот гигант чии фотографии беа објавени на интернет пред неколку дена, многу пред неговото официјално деби во Кина. Но, кој има еден детал на своја страна што ја прави разликата во однос на другите – цената!

Веќе некое време се зборува за инвазија на кинески електрични автомобили во Европа. И тоа е факт и веќе е почната. Модели со наменски платформи, променливи опсези во зависност од моделот, дизајни дизајнирани да ги задоволат – дури и – возачите на Стариот континент и ценовници во согласност со оние на нивните ривали. Навистина, често пониско, па дури и со 10.000 евра.

Кинескиот електричен градски автомобил ќе се продава во Кина почнувајќи од 8.100 евра. Без стимулации. Том моделот има цена, која се искачува до „лудата“ бројка од околу 11.000 евра за најбогатата верзија. Кинески цени кои не ги земаат предвид царините од 10% за влез на Стариот континент. Па и покрај тоа крајната цена би била околу 12.200 евра.

Ако се земе предвид дека во Европа најевтините електрични возила се со цена од над 20.000 евра, тогаш гледате дека разликата е најмалку по 9.000 евра. И сите се слични по механика.

BYD Seagull е долг 3,78 метри, 5 см повеќе од Dacia Spring, со литиумско-железо-фосфатни батерии од 30,7 kWh, нешто повисоко од 27-те на малата Dacia. Декларираната автономија на Кинезите е 300 km. според кинескиот циклус на хомологација, кои стануваат 250 според „нашиот“ WLTP. А што е со моторот? Станува збор за 55 kW (75), исто така во овој случај малку повисоки од 48 kW (65 КС) на Spring.

Сега, земајќи го здраво за готово почетокот на војната за цените на електричните автомобили по намалувањето на цената на Tesla, кинеските автомобили се уште пострашни. Затоа што ако до неодамна нивното присуство во Европа беше „срамежливо“ и претставувано со договори со паралелни увозници, сега работите се посериозни.

Се разбира, BYD Seagull не е споредлив во однос на опсегот, големината, моќноста и опремата со компактни и семејни теренци, но 48.900-те Dacia Springs продадени во Европа во 2022 година покажуваат како рецептот за прифатлива електрична градска кола има смисла. Во Кина тоа добро го знаат и само мал како Seagull може да биде „менувач на игри“ подготвен да ги измеша картите на европската електрична маса.

Mожноста да имате автомобил со цена многу под просекот може да роди „зошто да не се обидете“ во умот на оние кои се во позиција да менуваат автомобили. Ако се земе предвид попустот од 5.000 од стимулациите за автомобили во 2023 година, тоа би значело да се платат 7.200 евра.

Останува да видиме како ќе реагира европскиот пазар и „домашните производители“. Ќе се фокусираат само на профитабилноста или и на масовноста.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK