сабота, 25 декември, 2025 година

Шпанија вбризгува 1,3 милијарди евра во струја – целта е 95% од автомобилите да бидат електрифицирани до 2035

ОБЈАВЕНО НА:

СПОДЕЛИ:

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ НАПИСИ

Шпанија влегува агресивно во електричната офанзива: владата во Мадрид најави речиси 1,3 милијарди евра поддршка во 2026 година за пазарот и индустријата на електрични возила. Планот е амбициозен – до 2035 година дури 95% од автомобилите произведени во земјата да бидат електрифицирани модели, а продажбата на возила да биде 100% електрифицирана (електрични и хибриди).

Во моментов, целта изгледа далечна. Во првите десет месеци од 2025 година, целосно електричните и plug-in хибридите учествувале со околу 10% во вкупното производство на автомобили во Шпанија, додека класичните хибриди држат околу 26,7%. Но новата државна стратегија треба драматично да ја смени сликата во следната деценија.

- Advertisement -

План Auto 2030 и новиот Auto+ – како изгледа пакетот?
Новата рамка е собрана под името „Plan Auto 2030“ – мастер план со 25 мерки за трансформација на автомобилската индустрија кон електрификација, задржување на работните места и привлекување нови инвестиции. Во следните пет години, се планираат околу 30 милијарди евра инвестирање во целиот синџир на вредност, од производство на автомобили и батерии до рафинирање на критични материјали. Државата директно ќе учествува со околу 16% од оваа сума.

За 2026 година, клучниот финансиски пакет од околу 1,28 – 1,3 милијарди евра изгледа вака поделено:
* 400 милиони евра – директни субвенции за купување електрични возила
* 580 милиони евра – средства во рамки на нови фондови за индустриски инвестиции (фабрики за автомобили, батерии, компоненти)
* 300 милиони евра – развој на инфраструктура за полнење долж автопати и коридори

Паралелно, владата ја гаси постоечката шема MOVES III и од 2026 ја заменува со нов програм наречен Auto+. Најголемата промена за граѓаните е што субвенциите повеќе нема да се чекаат со месеци или години, туку ќе се одбиваат директно на продажно место – во салонот. Тоа значи дека купувачот плаќа помала сума уште при купување, а не прво да плати целосно па потоа да бара поврат.

Дополнително, за да се расчисти огромната листа на чекање од MOVES III, владата издвојува уште 400 милиони евра само за да ги исплати заостанатите барања. Со тоа, новиот Auto+ треба да стартува „чисто“, без наследени долгови и блокирани апликации.

Зошто Шпанија толку силно турка електрични возила?
Шпанија е втор најголем производител на автомобили во Европа, веднаш зад Германија, и деветти во светот. Автомобилската индустрија е еден од столбовите на економијата, па транзицијата кон електрични возила не е само климатско прашање, туку и прашање на работни места и индустриски опстанок.

Владата сака:
* да го зголеми уделот на електрични и хибридни модели во домашното производство
* да задржи и привлече фабрики за автомобили и батерии
* да спречи производството да се пресели во други региони со пониски трошоци
* да го зацврсти брендот „Made in Spain“ во ерата на електромобилноста

Веќе се градат големи проекти: кинескиот гигант за батерии CATL заедно со Stellantis вложува околу 4 милијарди евра во фабрика за батерии, која треба да стартува производство кон крајот на 2026 година и да ги снабдува околните фабрики за автомобили. Дополнително, неколку кинески производители на електрични возила разгледуваат шпански локации за нови фабрики, привлечени од релативно ниските производствени трошоци и силната електроенергетска мрежа.

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Патувања

НАЈЧИТАНИ

Новитети

Магазин

Тест

Додатоци

Вози на струја