Производството на европските производители на автомобили би можело да падне за повеќе од еден милион возила по квартал, почнувајќи од крајот на оваа година. Ова ќе продолжи до 2023 година бидејќи зголемените трошоци за енергија го оптоваруваат синџирот на снабдување.
Недостигот на делови и тесните грла во снабдувањето веројатно ќе ги натежат производителите на автомобили од ноември до пролетта 2023 година, особено ако залихите на енергија се намалуваат во текот на постудените зимски месеци, се вели во извештајот на S&P Global Mobility во вторникот.
Владите ширум Европа интервенираат за да го намалат влијанието на енергетската криза, но овие мерки можеби нема да бидат доволни за заштита на автомобилската индустрија од намалување на производството оваа зима. Дури и краткорочното снабдување ќе биде во неволја бидејќи некои добавувачи применуваат енергетски ефикасни смени.
Недостигот на делови и тесните грла што произлегуваат може да го запрат производството слично на пандемијата и руската инвазија на Украина, се вели во извештајот.
S&P прогнозира дека европските фабрики ќе произведуваат од четири до 4,5 милиони возила на квартал. Доколку се воведат енергетски ограничувања, производството на автомобили би можело да падне на дури 2,8 милиони возила по квартал. Тоа би било од 4,8 до 6,8 милиони годишни изгубени единици на производство.
Досега, некои производители на автомобили сè уште известуваат за големи добивки. Mercedes Benz во вторникот соопшти дека продажбата пораснала за повеќе од една петтина во текот на третиот квартал, и покрај проблемите со синџирот на снабдување, инфлацијата и лошите економски изгледи.
Прогнозата се заснова на 11 главни центри за производство на автомобили во Европа. Таа ги рангираше според тоа кои земји се најдобро позиционирани да ги издржат очекуваните енергетски шокови оваа зима.
Чешката Република и Германија се на прво место, а Германија има многу корист од нејзината релативно мала зависност од електрична енергија од електрани на гас и нејзиниот сегашен капацитет за складирање гас, се вели во извештајот. Фабриките во Шпанија, Италија и Белгија имаат најголеми ризици, при што сите три земји добиваат најнизок рејтинг на енергетска самодоволност.