Понекогаш купувате автомобил со цел да ве служи кратко време, а потоа да купите друг. Но, што со стариот. Тој сте го купиле половен, а сега треба да го препродадете. Некои возила полесно се продаваат и како половни. Затоа кога купувате половно возило, а размислувате да го продадете некои тешко ќе најдат нов стопан, па може да ви останат во дворот.
Едно од основните правила при избор на автомобил од втора рака гласи: „Немој да купуваш нешто, кое не можеш да го продадеш“. Се разбира секој автомобил може да си најде свој купувач. Доколку цената не е пониска од просечната, тогаш таков може да не се појави долго време, можеби и никогаш.
Успехот при продажба на употребува автомобил зависи од многу фактори како состојба, бренд, модел, возраст… а има и осум групи на автомобили од втора рака кои практично не можат да бидат продадени и треба да се избегнат по секоја цена за да не останат засекогаш сопственост на купувачот.
1.АВТОМОБИЛИ КОИ ИМАЛЕ СООБРАЌАЈКА
Логиката е едностав. Удрените автомобили се поевтини, но на кого му е потребен автомобил, кој допрва треба да се врати во најдобар ред. Секој сака да се качи и да вози. Кога е направен сериозен ремонт често тоа може да се забележи на автомобилите и тука постои гнездо од скриени дефекти, кои не се забележуваат со „голо око“. Заинтересираните купувачи на такви автомобили избегнуваат такви возила и затоа дури и и оние примероци кои имале лесна сообраќајка се продаваат со месеци.
2.ПОРАНЕШНО ТАКСИ
Во огласите често се појавуваат и употребувани автомобили како такси. Тешко може да се измисли причина зошто некој би продавал нов автомобил, но дури и да има такви случаи, поранешните такси возила се искусно амортизирани и имаат направено огромна километража. Покрај тоа може да се натера купувачот и на сериозни трошоци за ремонт, а таков автомобил се продава исклучително тешко.
3.ЗГОЛЕМЕНА ЦЕНА
Некои брендови ги продаваат автомобилите со повисоки цени. Повеќето купувачи избираат меѓу неколку модели од една и иста класа, а тоа ги поставува скапите автомобили во незгодна позиција при препродажба.
Во други случаи продавачот платил доста за смената на скап мотор или за менувач или имало потреба од основен ремонт. Според документите автомобилот е стар, а моторот на пример е сосема нов, што го тера сопственикот да објави висока цена. Проблемот е во тоа дека луѓето кои ги разгледуваат објавите, ретко ги истражуваат таквите детали, а цената ги одразува.
4.РЕПУТАЦИЈА НА ТРАНСМИСИЈАТА
Модерните менувачи си создадоа имиџ на добра варијанта, додека важи гаранцијата. Проблемите со нив обично се впиваат во главата на вториот сопственик, а расходите за ремонт можат да бидат импресивни.
Како цело варијациите и роботизираните трансмисии ги плашат купувачите иако сигурноста зависи во голем степен и од производителот и начинот на користење. Класичните автомати покажуваат помалку дефекти, иако и меѓу нив има крајно неуспешни модели.
5.РЕПУТАЦИЈА НА МОТОРОТ
Намлувањето на работниот обем и сè посложената конструкција на современите агрегати се одразува на безбедноста, што и да зборуваат производителите. Турбомоторите веќе се повеќе од атмосферските мотори на секундарниот пазар, а доколку уште не е така најверојатно ќе биде сосема скоро, но ќе помине време додека не ја заработат довербата на купувачите.
6.ОДНОС КОН БРЕНДОТ
Покрај тоа што зависи од индивидуалниот вкус и склоност, изборот на брендот се раководи и од логиката. Поискусните купувачи прават проценка и според имиџот. За секој воз има патници, но заслужено или не, некои производители ја користат кревката репутација меѓу возачите. Ако се купува автомобил со цел да се имаат минимални расходи за ремонти и одржување, подобро е да се избере масовен модел. Тиражите на таквите возила се големи, има многу понуди и доволно резервни делови.
7.ОПРЕМА
Како нови некои автомобили чинеле многу повеќе од основните модификации (кај некои брендови разликата може да биде двојна) , но секундарниот пазар брзо го израмнува овој дисбаланс. Кај премиум автомобилите тоа не е проблем, а нивните купувачи потешко добиваат впечаток од богатата опрема. Кај побуџетските сегменти преферирањата се различни. Секој бара повеќе за парите, а купувачите се готови да се согласат со немоќното моторче и недостатокот од клима за помалку.
8.РЕТКИ И СПЕЦИФИЧНИ МОДЕЛИ
Во овој дел влегуваат не само супер моќни комби возила, суперспортски купеа и тотално егзотични модели, а исто така и хибриди и електромобили. Клиентелата за автомобилите од првата група е многу ограничена, а електрифицираните модели се обесценети поради непознатата технологија и основниот страв од неизбежните инвестиции во нови батерии.