Постојат три главни непријатели на автомобилските гуми, а тоа се: физичкиот, надворешниот и човечкиот фактот, кој воедно е и најчест поради незнаење или невнимание.
Вообичаените непријатели се: притисокот на пумпање, разни предмети на патот, длабочината на гумите, временските услови, неодржувањето, неправилното оптоварување, неадаптирана брзина…
Со толку непријатели кои и се закануваат на гумата, речиси е невозможно точно да се предвиди векот на траење на гумите. Ако не се одржуваат правилно тогаш побрзо се трошат и се оштетуваат, а можеби ќе станат и небезбедни за возење.
Физички фактор
Дополнителни појаснувања не се потребни со оглед на тоа што оваа категорија се однесува на сите врсти механички оштетувања.
Надворешен фактор
-Екстремни температури
-Дожд, мраз, снег.
-Масло и маст.
Човечки фактор
-Нередовно контролирање на потрошеноста и оштетување на пневматиците.
-Неодржување на исправни вредности на притисокот во гумите.
-Премалку напумпани гуми.
-Премногу напумпани гуми.
-Повторно пумпање на гуми после возење со празни или премногу напумпана гума.
-Нередовна контрола на длабочината на шарите.
-Гумите не се заменети после достигнување на со закон пропишаната минимална длабочина на шарата.
-Користење на резервното тркало со различни димензии при брзини поголеми од 50 км/ч.
-Незабележување на промени во динамичкиот перформанс, како губење на притисок, врева или вибрации.
-Комбинирање на различни врсти на гуми.
-Гумите не ги прегледал вулканизер.
-Гумата не е веднаш прегледана после силен удар.
-Стил на возење.
-Приватни приколки и приколици.
-Користење на гуми со различни врсти и димензии.
-Гумите на приколката и приватната приколка не се напумани со повисока вредност на притисок.
-При влечење: Страничната гума на возилото кое влече не е посилно напумпана.
-При замена на гумите без внатрешна гума (tubeless) не е заменет вентилот на гумата.
-Поправките на гумите се извршуваат дома место кај вулканизер.
-Постојано сами извршувате поправки и не одите кај вулканизер.
-Привремените решенија ги сметате за трајни.
-Користење на гумите на оштетени, искривени тркала или тркала на кои се направени модификации.
-Користење на неодговарачки димензии на тркалото и гумата.
-Самите ја симнувате и(ли) поставувате гумата место тоа да го направи вулканизер.
-Гумите не се балансираат после поставување или замена.
-Поставување на гуми чија ознака за брзина и индекс на оптоврување не се најмалку еднакви или поголеми од оние гуми кои произведувачот фабрички ги поставил на возилото.
-Користење на неодобрени пломби.
-Користење на летни гуми на ладно, зимско време.
-Неправилно складирање и ротација на гумите.