Со односот моќност-тежина од само 1,5 кг/кс, сензациите на возење ветуваат дека ќе бидат доста неверојатни. Но, цената е исто така доста неверојатна над 250.000 евра.
Во светот на суперавтомобилите, Donkervoort можеби не е најпознатото име, но малата холандска компанија основана во 1978 година е позната меѓу ентузијастите на жанрот по своите екстремно брзи, лесни и екстремни спортски автомобили со две седишта, особено благодарение на неговиот преден мотор/погонска архитектура.
Со новиот Donkervoort F22, компанијата Lelystad прави нов генерациски скок во секоја смисла на зборот, бидејќи тоа е првиот модел изграден под раководство на новиот извршен директор Денис Донкервурт, син на основачот Joop.
Произведен во ограничена серија од само 75 единици, од кои 50 се веќе продадени, Donkervoort F22 се заснова на идејата за подобрување на перформансите на неговиот претходник, D8 GTO. За да го направи ова, автомобилот го вградува петцилиндричниот TFSI со потекло од Audi, зголемен на 500 КС и прикажува празна тежина од само 750 кг.
Линиите на новиот Donkervoort F22 ги дизајнираше стилскиот директор Џорди Виерсма, во соработка со самиот Денис Донкерворт и Амко Ленартс, дизајнерски директор на Ford Europe. Патниците можат да изберат да патуваат во купе или да уживаат во одличното отворено со сместување на покривот во специјално дизајнирана торба за задниот багажен простор.
Издолжената силуета на хаубата и вдлабната кабина со вратите што се отвораат вертикално, како и хаубата со предни шарки што се отвора со копче во кабината и страната на издувниот систем се сите елементи што го карактеризираат овој заострен спортски автомобил.
Кокпитот на Donkervoort F22, кој може да се прилагоди до најмалите детали, исто како и надворешноста, нуди повеќе простор за нозете и рамениците од стариот модел. Има придобивки од ултра лесните седишта на Recaro со безбедносни појаси со шест точки хомологирани за патишта и трки.
Голем број на контроли и копчиња се преместени на воланот. Минималистичката контролна табла од јаглеродни влакна, како и останатиот дел од внатрешноста обложена со кожа, може да интегрира инфозабавен систем преку iPad Mini.
Donkervoort F22 користи веќе позната шасија, изработена од челични цевки и панели од јаглеродни влакна, но дополнително е еволуирано и засилено. Вртежната ригидност е двојно зголемена во однос на претходниот модел, што е доволно за да понуди нови возни сензации според производителот.
Максималното странично забрзување што го вети Donkervoort за неговиот F22 е 2,15 g, со максимална брзина од 290 km/h и од 0 до 100 km/h за само 2,5 секунди. Спринт достоен за најдобрите суперавтомобили во светот, дури и електрични. Забрзувањето од 0 до 200 km/h трае само 7,9 секунди.
Donkervoort F22
Ова се должи и на фактот дека тежината е намалена на 750 килограми, што, во комбинација со 500 КС и 640 Nm на Donkervoort-подесениот 2.5 TFSI на Audi, резултира со сооднос сила-тежина од само 1,5 kg/ch.
За намалување на тежината придонесуваат и бандажите достапни во три конфигурации. Секој бандаж од алуминиумска легура тежи 12 kg, а тркалата од јаглеродни влакна тежат само 5,4 kg.
Стандардната опрема вклучува пет-брзински мануелен менувач поврзан со заден диференцијал со ограничено лизгање Torsen, систем за сопирање со четири клипови AP Racing напред и назад и пневматици Nankang AR1 18. инчи напред и 19 инчи во задниот дел.
Основната цена на Donkervoort F22, кој се продава во Европа, САД и Блискиот Исток, е 245.000 евра, без даноци и еколошки малус. Првите испораки се закажани за јануари 2023 година.