Skoda која е дел од концернот Volkswagen, размислува да го напушти кинескиот пазар, пренесува Ројтерс повикувајќи се на германското издание Automobilwoche. Причината е преголемата локална конкуренција, вели извршниот директор на чешкиот производител Клаус Селмер.
Компанијата ќе ги разгледа сите можни сценарија и ќе го избере најсоодветното решени до крајот на 2023 година: можно е продажбата на еден од клучните пазари за брендот да продолжи, но без локално производство.
Раководството на Skoda ќе разговара со кинескиот партнер за заедничко вложување SAIC-Volkswagen. Според Зелмер, Skoda сака да се фокусира на Индија во блиска иднина наместо на Кина, која е презаситена од конкурентите. Покрај тоа, плановите на Чесите вклучуваат проширување (вклучувајќи го и производството) во Виетнам, чиј автомобилски пазар има „значаен потенцијал за раст“.
Судејќи по изјавата на Зелмер, можно сценарио е продолжување на продажбата на Skoda во Кина, но без локално производство. Со текот на годините, марката постојано го зголемуваше обемот на склопување во Кина, почнувајќи од 2007 година кога првата Octavia излезе од лентата за склопување во фабриката во Шангај. Во таа година во Кина беа произведени 39 илјади автомобили, а три години подоцна стана најголемиот пазар за продажба на автомобили Шкода.
Во 2015 година кинеските погони на Skoda го склопија 1,5 милионитиот автомобил, а во 2020 година производителот го одбележа производството на три милиони автомобили. Во тоа време, секој четврти автомобил Skoda има купувач во Кина. Сепак, пандемијата и последователната криза, како и проширувањето на палетата на кинески производи, ја принудија компанијата да ги прилагоди своите планови. Одлуката ќе биде донесена до крајот на 2023 година.