Некои кинески електрични возила веќе користат натриум-јонски батерии. Тие сега се надеваат дека ќе постигнат нови нивоа на перформанси во екстремни временски услови.
Кина достигнува нови височини во диверзификацијата на хемијата на батериите што се користат во електричните возила. Земјата веќе е лидер во подкатегориите на батерии базирани на литиум како што се никел-манган-кобалт (NMC), никел-алуминиум-кобалт (NCA) и литиум-железо-фосфат (LFP).
Претходно оваа година, државната China Southern Power Grid дури распореди натриум-јонски батерии за стационарно складирање на енергија. Сега, CATL, најголемиот светски производител на батерии, вели дека постигнал нови нивоа на перформанси во екстремни временски услови со натриум-јонски батерии.
Улогата на натриумовите јони е слична на онаа на јоните на литиум, каде што јоните кои носат полнеж се движат помеѓу позитивните и негативните електроди за време на циклусите на полнење и празнење. Студиите сугерираат дека натриум-јонските батерии би можеле да ги елиминираат проблематичните карактеристики на литиумските јони.
Tие можат да работат на различни температури и, што е најважно, цената на натриум хидроксид, клучната суровина, е многу помала од онаа на литиум хидроксид.
Натриум-јонските батерии веќе влегоа во производство во Кина. Автомобилите што ги користат вклучуваат Yiwei EV произведен од JAC поддржан од Volkswagen и JMEV EV3. На Светскиот самит на млади научници, Ву Каи, главен научник на CATL, рече дека неговите натриум-јонски клетки од втора генерација можат нормално да се испуштаат дури и на -40 степени Целзиусови, како што објавија неколку локални кинески медиуми.
Ова значи дека електричните возила опремени со овие батерии нема да го изгубат опсегот на ниски температури, што може да помогне да се решат некои од долготрајните грижи за перформансите на батериите во екстремни временски услови. Тие ќе бидат лансирани во 2025 година во Кина, а масовното производство се очекува да започне во 2027 година.
Екстремната топлина и студ се двата непријатели на литиум-јонските батерии. При екстремен студ, хемиските процеси во клетката се забавуваат бидејќи јоните на литиум не можат да се движат толку слободно како што можат на нормални температури. Исто како што водата тешко тече низ замрзнатите цевки, електричната енергија во ладна батерија наидува на поголем отпор.
Ова се претвора во намалено траење на батеријата, подолго време на полнење и продолжена изложеност на екстремни температури што дури може да влијае на долгорочното здравје на батеријата. Барем во теорија, натриумовите јони го решаваат овој проблем бидејќи се многу поотпорни.
Студијата објавена во Националната медицинска библиотека на владата на САД ги нарекува натриум-јонските батерии „ѕвезда во подем“. Батериските гиганти како CATL, BYD и шведскиот Northvolt веќе инвестираат во развојот на овие ќелии од следната генерација. Без разлика, едно е јасно: иднината на хемијата на батериите не е насочена во една насока, туку најверојатно ќе опфати мешавина од хемикалии прилагодени на специфични случаи на употреба.