Според аналитичарите на Светска банка, ова ќе го намали бројот на сообраќајни несреќи со смртни последици и ќе ги заштити учесниците во сообраќајот. „Ако сакаме вистинско подобрување на безбедноста, неопходно е да се зајакнат правилата во сите можни услови на возење“, се вели во документот.
Светската банка ги повика владите значително да ги намалат ограничувањата на брзината бидејќи сега возиме пребрзо на патиштата и тоа е главна причина за несреќи, вклучително и оние кои резултираат со смрт или сериозни повреди.
Ваквите барања беа вклучени во извештајот на експертите на оваа финансиска институција. Особено, се препорачува да се дозволат брзини на автопат до 100 км/ч. Доколку се воведе такво ограничување, потребата за мотори со голема моќност автоматски ќе исчезне.
Според аналитичарите на Светска банка, ова ќе го намали бројот на сообраќајни несреќи со смртни последици и ќе ги заштити учесниците во сообраќајот.
„Ако сакаме вистинско подобрување на безбедноста, неопходно е да се зајакнат правилата во сите можни услови на возење“, се вели во документот.
Предлозите за новите ограничувања вклучуваат:
* 30 km/h – на патишта што ги користат незаштитени учесници во сообраќајот, како што се пешаци и велосипедисти;
* 50 km/h – на градски улици кои се на крстосници и има опасност од странични судири;
* 70 km/h – на неразвиени места каде што нема раздвојување на насоките и често се случуваат директни судири;
* 100 km/h – на патишта со голема брзина и автопати.
Според авторите на извештајот, ваквите ограничувања на брзината значително ќе ги зголемат шансите за преживување на жртвите од сообраќајни незгоди. Тие сега претставуваат околу половина од 1,19 милиони луѓе кои годишно умираат на патиштата во светот.
Уште 20-50 милиони беа тешко повредени. Како што нагласуваат експертите, брзото возење е еден од главните фактори на ризик и се смета за главна причина за сообраќајни несреќи со смртни последици и тешки повреди.
Извештајот наведува бројни студии кои ги поддржуваат овие тези. Тие, меѓу другото, покажуваат дека при брзина на судир од 30 km/h ризикот од смрт на пешаци е приближно 13%. При 50 km/h се зголемува до 40 проценти, а со 73 km/h надминува 70 проценти.
Анализата се однесува и на перцепцијата на возачот, која се влошува како што се зголемува брзината. Тогаш е многу тешко да се забележи пречка на патот и да се реагира. При поголема брзина се зголемува и растојанието на сопирање.
Според пресметките на авторите, зголемувањето на брзината го удвојува растојанието потребно за безбедно запирање на автомобилот. Тоа значи дека возачот има многу помалку време да реагира, а евентуална несреќа доведува до посериозни последици.
Само во Европската унија, повеќе од 20.000 луѓе загинаа на патиштата во 2021 година. Во светот, оваа бројка е речиси 60 пати поголема. Задачата на авторите на проектот е да ги убедат владите дека релативно едноставниот чин на намалување на ограничувањата на брзината ќе доведе до опипливи резултати во форма на помалку трагедии.
Како и огромните трошоци поврзани со нив – медицинска помош на повредените, материјална штета и сообраќајни прекршоци.
Авторите нагласуваат дека позитивните ефекти од ограничувањата на брзината ги надминуваат безбедносните прашања. Во извештајот се наведуваат и придобивките за јавното здравје, климата, економијата, па дури и социјалните односи.
Побавен сообраќај значи помала емисија на издувни гасови, пониски нивоа на бучава и подобар квалитет на воздухот во градовите. Ова значи помалку случаи на астма, рак и кардиоваскуларни болести.
Повеќето експерти сметаат дека заклучоците на Светска банка се точни, но овие предлози немаат големи шанси за брза имплементација. А владите на повеќето земји сè уште нема да преземат такви драстични мерки.