Додека ја чекаме официјалната презентација во 2024 година, можe да се запознаеме со идниот електричен Renault 5 низ различните фази на неговото создавање и развој.
Првиот, воедно и одлучувачки чекор за финалната подготовка на новиот сериски модел е тестирањето на првите прототипови наречени „mule“ на секаков вид патишта, во сите услови на грип, па дури и при екстремно студени временски услови.
Тие се изградени на новата платформа на Алијансата наречена CMF-B EV (CMF е кратенка за Common Module Family, B е кратенка за B-сегмент и EV електрични возила). Новата платформа за целосно електрични возила ги намалува трошоците за производство за 30% во споредба со моделот ZOE и обезбедува беспрекорно уживање во возењето.
“Mules“: првите прототипови на идниот електричен Renault 5
Експертите на Renault моментално ги тестираат првите девет прототипови на идниот електричен Renault 5 – нов модел во последната фаза на развој каде што се вршат финални прилагодувања на различни детали.
Прототипите имаат иста платформа, погонска единица и батерија како што ќе ја има идниот сериски автомобил. Тие сè уште по изглед не личат на идниот модел, туку се кријат под контурите на Clio.
Овие прототипови наизменично се тестираат со помош на статични и динамички програми за финални прилагодувања и тестови на издржливост. Зимава во Арвидсјаур, во шведскиот дел на Лапонија, беа тестирани на површини со слаб зафат (мраз, снег), а во техничкиот центар на Renault во Ларди (на периферијата на Париз) и Обевоје (во Нормандија) беа тестирани. на површини со средно и добро држење со прилепување.
Тестови во поларни студени услови
Автомобилите кои се тестираат во регионот Арвидсјаур на крајниот север на Шведска, недалеку од Арктичкиот круг, се изложени на екстремни оптоварувања. Тоа е земја на снег, мраз и замрзнати езера, каде што температурата во зимските денови паѓа до -30 °C и е разбиена од неподносливи бурни ветрови.
Таков регион е идеален за тестирање на механиката на возилата, бидејќи прототипите на идниот електричен Renault 5 мора да бидат способни да издржат екстремни температури и услови. Покрај електромоторот, под лупа се испитуваат и други компоненти, како што е батеријата. Се проверува и ефикасноста на другите системи како што се греење, одмрзнување и одмаглување, како и беспрекорната работа на сопирачките, амортизерите и електронската контрола на стабилноста (ESC) на снег.
Исто така, се вршат тестови со цел да се осигури дека слаб снег не се таложи на сопирачките, што може да предизвика дефект на системот за сопирање. Има толку многу детали кои не можат да се репродуцираат во техничкиот центар и можат да се потврдат само преку тестови во реални поларни услови.
Првото тест возење со платформата CMF-B EV
Новата CMF-B EV платформа ќе има премиера во идниот електричен Renault 5. Очекувањата се големи – таа треба да биде најконкурентната платформа во сегментот, со најдобри перформанси во својата класа. Дури 70% од неговите делови се земени од CMF-B платформата на која се изградени Clio и Captur. Во споредба со моделот ZOE, трошоците за производство на платформата CMF-B EV се за 30% помали.
Оваа нова модуларна платформа го поедноставува производството, развојот и оптимизацијата на перформансите на новата генерација електрични модели од Б-сегментот. Неговиот дизајн и предности овозможуваат создавање на иновативни електрични возила и прилагодување на растојанието и меѓуоскиното растојание на различни типови на каросерија и форми.
Tестирани се и новиот електромотор и батеријата
Платформата CMF-B EV има помал простор на моторот, бидејќи димензиите на компонентите на електричниот мотор се значително помали од оние на моторот со внатрешно согорување.
Погонската група на новиот електричен Renault 5 ќе се базира на докажаната технологија на електрично возбудениот синхрон мотор што веќе се користи во електричните модели ZOE и Mégane E-Tech. Покрај тоа што обезбедува подобра ефикасност во споредба со електричниот мотор со постојан магнет, оваа технологија не користи метали од ретки земји, со што се намалуваат трошоците за масовно производство и влијанието врз животната средина.
Благодарение на комбинацијата на различни функции што ги извршуваат овие три компоненти во едно куќиште, електричниот мотор е помал и полесен (за околу 20 килограми во споредба со моделот ZOE) и гарантира поудобно и подинамично возење од претходниците на идното електрично Renault 5.
Новата батерија ќе обезбеди и конкурентна предност на автомобилот. Преминот од батерија со 12 модули (како што има ZOE) на батерија со само четири големи модули резултираше со поедноставна архитектура и помала тежина (за 15 kg). Бидејќи модулите за батерии се наредени во еден слој, новата батерија совршено се вклопува во новата платформа. Затоа, на новиот електричен Renault 5 ќе му треба помалку простор за складирање на поголем енергетски капацитет.
Посебно внимание беше посветено и на положбата на батеријата во платформата за таа секогаш да биде заштитена, но и да се зголеми цврстината на шасијата и да се подобрат акустичните и возни карактеристики на автомобилот.