Модерната Skoda Superb слави 20 години

ОБЈАВЕНО НА:

› Дебитира како ночбек, потоа следеше хечбек и каравански верзии во втората генерација (од 2008 година) и третата генерација (од 2015 година) › Околу 1,5 милиони модели на Superb се доставени до клиентите во текот на изминатите 20 години › Во 2016 година Skoda Superb беше избрана за „Автомобил на годината во Македонија“.

Skoda Superb, топ моделот на чешкиот автомобилски производителот ја прославува својата 20-годишнина, а на 11 септември 2001 година 4,80 метри долгиот модел со пространа внатрешност, моќни но економични мотори и бројни карактеристики за безбедност и удобност, дебитираше на Меѓународниот саем за автомобили (ИАА) во Франкфурт. Skoda ја нуди сегашната, трета генерација на модел како хечбек или караван, опционално достапна и со погон на сите тркала и како SUPERB iV со plug-in хибриден погон.

Skoda има долга традиција на производство на модели со средна големина и од премиум сегментот. Уште во 1907 година, дванаесет години по основањето на Laurin & Klement во Млада Болеслав, новоформираната компанија го лансираше Type FF, возило кое нудеше вистински луксуз. Линискиот мотор со осум цилиндри беше дизајниран дома, како и следните модели со мотори што беа моќни исто како и непречено.

Меѓу 1925 и 1936 година, лимузината Skoda Hispano-Suiza ја користеше тогашниот претседател на Републиката, Тома Гариге Масарик, заедно со многу други истакнати личности во тоа време. Во раните 1930-ти, производителот на автомобили од Млада Болеслав понуди широк спектар на модели со шестцилиндрични мотори (ŠKODA 633, 645 и 650) или осум цилиндрични мотори (ŠKODA 860).

Сепак, тоа беше новиот модел со ознака SUPERB кој ќе стане предводник на чешкиот производител. Ова име за првпат се појави во интерните документи на компанијата на 22 октомври 1934 година. Сериското производство започна во пролетта 1935 година, а до 1949 година речиси 900 единици на Skoda Superb се симнаа од производствената линија во пет варијанти: покрај шестцилиндричниот 640 Модели SUPERB (1934-1936) и SUPERB Type 902 (1936), SUPERB Type 913 (1936-1939), SUPERB 3000 OHV Type 924 (1938-1949) и SUPERB 4000 Type 919 (1938-1940) со V8 мотор исто така беа произведени.

Во 2001 година, Skoda повторно ја воведе ознаката на моделот и ја претстави првата генерација на модерен Skoda Superb. Со ова лансирање, чешкиот производител на автомобили го истакна својот динамичен развој откако се приклучи на VW групацијата 10 години претходно. По премиерата на компактниот модел Octavia во 1996 година, ова го означи враќањето на Skoda во сегментот на големи семејни автомобили. На почетокот на септември 2001 година, дури и пред официјалната премиера на изложбата, Superb беше пренесен во замокот Лани во Централна Бохемија, каде што тогашниот чешки претседател и голем ентузијаст за автомобили Вацлав Хавел го доби новиот модел на темелно тест возење.

На 11 септември 2001 година, Skoda Superb беше официјално претставен на ИАА во Франкфурт. Моделот долг 4.803 мм, широк 1.765 мм и висок 1.469 мм со погон на предните тркала имаше меѓуоскино растојание од 2.803 мм. Опсегот на мотори вклучуваше три бензински и два дизел погони. 2.0-литарскиот четирицилиндричен мотор кој произведува 85 kW (115 КС), другите бензински мотори беа 1.8-литарски четирицилиндричен турбо со 110 kW (150 КС), а топ верзијата беше 2.8-литарски V6 со 142 kW ( 193 КС).

Со овој мотор, SUPERB достигна максимална брзина од 237 км/ч. а 1.8-литарскиот четирицилиндричен турбо со 110 kW (150 КС) и 2.8-литарскиот V6, исто така, се одликуваа со иновативна технологија со пет вентили. За клиентите кои бараат ниски трошоци, 1,9-литарскиот TDI со 96 kW (130 КС) беше модел на избор, со стандардна потрошувачка од само 5,7 литри на 100 километри. Друга алтернатива беше шест-цилиндричен TDI со зафатнина од 2,5 литри и моќност од 114 kW (155 КС).

Во прилог на неговиот врвен дизајн, Skoda Superb, исто така, можеше да се пофали со бројни иновативни безбедносни карактеристики: Системот за сопирање доаѓа со ABS и EDS, а ASR контролата против лизгање исто така беше дел од пакетот. Верзиите со шест цилиндри со високи перформанси, исто така, имаа корист од електронскиот систем за стабилизација ESP, вклучувајќи го и асистентот за сопирање, кој во тоа време не беше широко користен. Две предни воздушни перничиња и две странични воздушни перничиња на предните седишта, по едно за возачот и совозачот, ја заокружува обемната безбедносна опрема. Дополнителни воздушни перничиња за глава за заштита на предните и задните патници беа достапни како опција.

Сериското производство на новиот Skoda Superb започна во фабриката Квасини на 1 октомври 2001 година, откако локацијата беше целосно модернизирана за 200 милиони евра. До крајот на годината, 581 возило беа произведени пред да бидат испорачани првите единици од удобниот модел во пролетта 2002 година, со вклучена гаранција за доживотна мобилност. Успешната кариера на првата модерна генерација SUPERB заврши во 2008 година. Повеќе од 136.000 единици беа произведени во Чешка, како и во Кина, Украина и Казахстан.

Во март 2008 година, Skoda ја претстави следната генерација на Superb на салонот во Женева. Една година по лансирањето на варијантата ночбек со својата иновативна задна врата Twindoor, следуваше друга варијанта на каросеријата во 2009 година со SUPERB COMBI. До 2015 година, чешкиот производител на автомобили произведе 618.000 возила од втората генерација.

Третата генерација на Superb предизвика сензација на светската премиера во Прага во 2015 година, и не само со дизајнерскиот јазик; туку со уште повеликодушниот простор, широкиот спектар на модерни системи за помош и високо ефикасните мотори. Во исто време, SUPERB од третата генерација воведе неколку технички иновации во гамата на чешки производители на автомобили: покрај адаптивната шасија Dynamic Chassis Control (DCC), за првпат беа достапни и асистенција за паркирање и клима со три зони.

Во 2016 година Skoda Superb беше избрана за „Автомобил на годината во Македонија“.

Skoda го направи следниот чекор во есента 2019 година, започнувајќи со производство на SUPERB iV со plug-in хибриден погон. Системската моќност на моделот е 160 kW (218 КС) со опсег до 62 км (WLTP) во режим само за електрична енергија. До денес, Skoda Auto произведе повеќе од 700.000 единици од сегашната SUPERB генерација.

 

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK