Кога ќе купите автомобил, верувате во податоците кои се наоѓаат во податоците за возилото добиени од страна на производителот. Тоа важи како за моќноста така и за волуменот на багажникот.
И додека за првото можете да проверите на таканаречениот диностенд, проверката на второто е многу потешка.
Мерењето на волуменот на багажникот не се прави со основни познавања на геометријата. За мерењето се потребни многу картонски кутии со определен размер, но и метод кој дава различни резултати кои зависат од размерите на кутиите.
Европска проверка (VDA)
Кутиите треба да се со димензии 50х100х200, а тогаш волуменот е рамен на еден литар. Колку кутии се соберат толку литри е неговиот волумен. Ова мерење е измислено од страна на Германците од VDA (Verband der Automobielindustie – Сојуз на автомобилската индустрија во Германија) и се однесува за европските автомобили.
Американска проверка (SAE)
Овој начин е значително посложен бидејќи се потребни правоаголни предмеди со различни димензии од 229х483х610 мм до 152х114х325 мм. Секоја од нив е еднаква на стандардните размери на различни куфери, торби итн. Определената бројка од секој вид како и распоредот во багажникот е според сложена шема. Методот на Американците од SAE (Society of Automotive Engineers – Здружение на автомобилски инженери) и важи за американските возила.
Кој метод е попрецизен?
Ако еден и ист багажник се премери според стандардите на VDA и на САЕ, секогаш ќе има разлика. Таа обично е в рамки на 10-15 проценти во корист на европскиот стандард. Помалите кутии, користени од жителит на Европа се многу потесно вметнати во багажникот и оттаму доаѓа и разликата. Сепак, како корисници многу ретко се полнат багажниците со еднакви товари со мали размери. Поради тоа повеќето од експертите се на мислење, дека американскиот метод е пореален, но, пак, европскиот е поточен.