Според студијата нарачана од Nokian Tires, бројот на возила кои користат истрошени гуми на патиштата е алармантно голем. Возачите обично купуваат нови гуми кога длабочината на шарата е сериозно оштетена и кога работата на гумите е сериозно нарушена. Сепак, експертите се едногласни, безбедноста секогаш треба да биде на прво место. Гумите од прва класа обезбедуваат вистинска комбинација на безбедност и издржливост.
Безбедноста е најважна за возачите кога купуваат нови гуми. Други важни фактори се издржливоста, потрошувачката на гориво и цената. Ова стана јасно од студијата нарачана од Nokian Tires (спроведена во март 2021 година од агенцијата за истражување на пазарот YouGov). Студијата е спроведена во Германија, северна Италија, Русија, Шведска и Финска. Во секоја земја, 1.000 возачи на автомобили при купување гуми одговориле на прашањата.
Студијата покажува дека повеќе од еден, од четворица возачи ќе купуваат нови зимски гуми само кога длабочината на шарата ќе ја достигне минималната длабочина одредена со закон. Покрај тоа, речиси четвртина од испитаниците посочиле дека ќе купат нови гуми само кога ќе забележат дека безбедносните карактеристики се значително намалени. Овие бројки не ги вклучуваат возачите кои користат гуми за сите сезони.
Директорот за техничко опслужување на клиентите на Nokian Tires, Мати Мори, е загрижен за резултатите.
„Никогаш не треба да ги возите гумите до крај. Длабочината на шарата од 4 милиметри е разумна граница при менување на гумите. Кога длабочината на шарата паѓа под 4 милиметри, перформансите на гумата значително се влошуваат, особено во однос на спречување на аквапланинг. Многу малата длабочина на шарите го зголемува и ризикот од дупчење.
Цената на гумата обично е показател за нејзината издржливост.
Возачите мора да го земат предвид целиот работен век на производот. Цената е секогаш, дури и делумно, одредена од материјалите што се користат за производство. Гумите од прва класа имаат подобри, поиздржливи гумени легури и метални компоненти отколку поевтините алтернативи.
„Сепак, абењето на гумите не треба да биде единствениот критериум за вашиот избор. Безбедноста е исто така многу важна, како и држењето на влажно и спречувањето на аквапланинг“, вели Мати Мори. „Возачите можат да го зголемат безбедниот животен век на нивните гуми со промена на локацијата на предните и задните гуми. Ова ќе помогне да се обезбеди рамномерно абење на гумите. „За жал, менувањето гуми е ретка практика, иако тоа може да ја удвои километражата што можете да ја поминете со вистинскиот сет на гуми“, рече тој.
Соодветното складирање може да ја подобри и издржливоста на гумите. Најдоброто место за складирање на вашите гуми е ладно, суво место, заштитено од директна сончева светлина. Ова е важно бидејќи студијата на Nokian Tyres покажува дека повеќе од 75% од возачите ги чуваат своите гуми дома. Околу 21% од испитаниците користат хотел за гуми, што е почестo во Шведска, Германија и Италија отколку во Финска и Русија.
Употреба на еколошки материјали
Издржливите гуми се економичен избор за потрошувачите и најдобра опција за животната средина. Анкетата на Nokian Tires, исто така, ги прашува возачите за нивните ставови кон прашањата за животната средина. Младите возрасни сметаат дека е важно да се намалат емисиите на јаглерод диоксид од производството на гуми; постарите возачи се загрижени за ослободувањето на пластични микрочестички и потрошувачката на гориво. Има и разлики во родовите одговори: жените се позагрижени од мажите за емисиите на јаглерод и одржливото производство. Мажите, од друга страна, се повеќе загрижени за потрошувачката на гориво и надворешната бучава при тркалање, меѓу другото.
Вака возачите се грижат за зимските гуми
57,8 % редовно го проверуваат притисокот во гумите
56,1 % ја проверуваат длабочината на шарата
47,6 % ја земаат предвид староста на гумите
28 % ги менуваат местата на предните и задните гуми
24,6 % ги отстрануваат камењата што влегуваат во жлебовите на нивните гуми
20,8 % го зголемуваат притисокот во нивните гуми кога товарот е поголем
Вака возачите се грижат за своите гуми за сите сезони
58,4 % редовно го проверуваат притисокот во гумите
47,5 % ја проверуваат длабочината на шарата
43,5 % ја земаат предвид староста на гумите
25,4 % ги менуваат местата на предните и задните гуми
20 % ги отстрануваат камењата што влегуваат во жлебовите на нивните гуми
18,6 % го зголемуваат притисокот во гумите кога товарот е поголем