Многу често постои верување дека во Германија или некоја друга земја од ЕУ, најчесто луѓето користат услуги од мајстори кога се во прашање работи поврзани со автомобилите, и дека малкумина сопственици самите ги решаваат проблемите што ќе им се појават. Но, не е така.
Повеќе од една третина (38,4 проценти) веќе самите направиле поправки или модификации на своето возило. И кризата со короната го поттикнува луѓето на овој тренд – еден од десет сопственици на автомобили (11,5 проценти) сам работел повеќе на својот автомобил за време на пандемијата. Ова е резултат на студија направена од страна на mobile.de.
Резултатите од „направи сам“ на автомобилот во повеќето случаи се задоволителни – 68,2% велат дека на крајот се задоволни од својата работа. Многу помалку – 12,4% ја оценуваат својата работа како успешна, но се и самокритични дека можеле подобро, а 6,7 отсто пак, претпочитаат да одат во сервис следниот пат кога ќе им треба.
Што најмногу „пипкат“ Германците на својот автомобил? Околу 62 отсто менуваат гуми, поправки на бојата е на второ место со 43,2 отсто, по што следи замена на акумулатор (41,8 отсто).
За околу две третини од сопствениците на автомобили (62,1%) фокусот е на финансискиот аспект на системот „помогни си сам“. Главната работа што се бара од неа е да заштеди пари. Секој втор (45,4 проценти) сака да го спаси одењето до сервисот, а 38 проценти пак се заинтересирани за факторот забава кога работат на нивниот автомобил.
Додека мнозинството мажи сопственици на автомобили (52,6 проценти) велат дека веќе работеле на сопствено возило, бројката за жените е само 23,9 проценти. Ова може да се должи и на недостаток на знаење, бидејќи само 10 проценти од жените се осмелуваат сами да поправаат возило без дополнителни информации. Кај мажите овој удел е 21,4 отсто.
Разликите може да се видат и во споредбата на возраста на домашните мајстори. Колку е постар сопственикот на автомобилот, толку е помалку ентузијаст. Додека речиси половина од испитаниците на возраст од 18 до 24 годишниците (47,8 проценти) веќе самите смениле гуми или масло, бројката е само 31,1 отсто кај сопствениците на автомобили над 55 години. Од друга страна, постарите луѓе во просек се позадоволни од своите резултати – осум од десет (80,9 проценти) сметаат дека нивната работа е добра, кај 18-24 годишна возраст тоа е „само“ 41,6 проценти.