До 15 март морате да законска обврска да возите со зимски гуми, особено надвор од градот. Но, после овој датум се уште многу возачи ги користат зимските гуми на автомобилите иако временските услови се веќе високо над пропишаните 7 степени како граница над која веќе треба да ги смените гумите.
Голем број луѓе едноставно не сакаат да го прифатат фактот дека не е добро да се вози на зимски гуми во лето и веруваат дека е некаква теорија на заговор да им се земат парите на луѓето со тоа што ќе мораат задолжително да ги сменат гумите од зимски на летни.
Затоа повеќето од нив и во текот на летото продолжуваат да ги возат своите автомобили на зимски гуми. Практичните тестови покажуваат зошто летните гуми се многу разумна одлука.
Кои се главните проблеми кои може да ги имате доколку се одлучите да користите зимски гуми во текот на летните месеци.
Споредувајќи ги перформансите на летните и зимските гуми во различни ситуации, како што се сопирање, стабилност и бучава при возење, резултатите јасно покажаа дека возењето на зимски гуми во лето е опасно и дека овие гуми се трошат многу побрзо на жешки површини.
Ова ќе ги доведе сите оние кои продолжуваат да возат со зимски гуми во ситуација да мора многу порано да купуваат нови гуми за да ги почитуваат законските норми за длабочина на шарите, но и да имаат пристојни перформанси кога повторно ќе падне снег.
Исто така, летните гуми се неспоредливо побезбедни дури и кога врне. На крајот на краиштата, погледнете ги резултатите од тестот и уверете се сами.
Растојанието на сопирање е продолжено
Тестот за сопирање при брзина од 100 km/h вклучуваше мерење на должината на растојанието за сопирање на автомобил опремен со летни, а потоа и зимски гуми.
Автомобил со зимски гуми подложен на тест за суво сопирање имаше растојание на сопирање од 48,6 метри. Девет метри претходно на истиот тест запре автомобил со летни гуми. На истиот тест, но на дожд, автомобилот со летни гуми застана по 56,1 метри, а со зимски гуми траеше речиси 5 метри подолго, односно 60,7 метри.
Тест за сопирање на суво
Растојание на сопирање од 100 km/h во метри
– Летни гуми: 39,6
– Зимски гуми: 48,6
Тест за сопирање на влажно
– Растојание на сопирање од 100 km/h во метри
– Летни гуми: 56,1
– Зимски гуми: 60,7
Жешкиот асфалт ги јаде зимските гуми
Зимските гуми се направени од помека смеса за да ги задржат своите перформанси во зима, кога температурите се ниски, а не да се стврднуваат.
Во текот на летото оваа помека смеса има проблем бидејќи поради жештината многу побрзо се загрева и се троши. Исто така, чувството за возење е како возење на сунѓер, токму поради попречните канали на шарата кои се таму за да обезбедат подобра тракција на снег.
Загрозена е стабилноста
Со цел да се прикажат точните разлики помеѓу зимските и летните гуми за време на летот и како може да се загрози безбедноста, евидентирана е просечната брзина потребна за возење низ однапред одредена кривина, прво со возило со вклучени летни гуми, а потоа со истото возило на зимски гуми.
Кај летните гуми кривината се мина со 102,6 km/h, а со зимските 100,9 km/h. Затоа, разликата во стабилноста постои бидејќи зимските гуми немаат доволно добар стисок на жешките површини како летните, што го зголемува ризикот од лизгање.
Бучни и непрофитабилни
Со мерење на нивото на бучава, добиени се податоци кои велат дека возењето со зимски гуми е многу побучно во текот на летото, што ја нарушува удобноста при возењето. Дополнително, и како што веќе спомнавме, далеку поисплатливо е да се има комплет зимски и летни гуми, отколку да се возат зимски гуми во текот на целата година, кои многу побрзо ќе се истрошат, а ќе дојде време и побрзо да се заменат.
Ниво на бучава
При 80 km/h dB(A)
– Летни гуми: 67,31
– Зимски гуми: 70,6