Европа пред трговска војна со Кина – воведени царини од 45 отсто за Кинезите

ОБЈАВЕНО НА:

На 4 октомври, Европската унија гласаше за воведување царини до 45 отсто за електричните автомобили од кинеско производство. Европската комисија, извршното тело на ЕУ, сега може да започне со спроведување на тарифите, кои ќе бидат на сила пет години.

Десет земји-членки на ЕУ гласале за тарифите, додека Германија и четири други земји гласале против, а 12 биле воздржани. Оваа одлука на ЕУ беше донесена откако истрагата покажа дека кинеската влада неправедно ја субвенционира кинеската индустрија.

Властите во Пекинг го негираат ова и се заканија дека ќе воведат одмазднички тарифи за европските млечни производи, алкохолни пијалоци, свинско месо и производи од автомобили.

ЕУ активно се обидува да ја намали својата зависност од Кина. Поранешниот претседател на Европската централна банка Марио Драги претходно изјави дека „конкуренцијата спонзорирана од кинеската држава“ претставува закана за Европската унија и може да ја направи ранлива.

Според новинарите, новите царински стапки ќе бидат до 35% за кинеските електрични автомобили што се планира да се увезат во ЕУ (тие ќе бидат додадени на постојната стапка од 10%).
Дополнителните давачки веќе ја забавија продажбата на кинески автомобили во Европа, која падна за 48% во август 2024 година. Земјите од ЕУ се посакуван пазар за претставниците на кинеската автомобилска индустрија – особено затоа што електричните автомобили се продаваат во релативно големи количини и по многу поповолни цени отколку на другите извозни пазари.

Во текот на изминатите три години, уделот на електрични возила продадени во ЕУ и произведени во Кина се зголеми од околу 3% на над 20%. Покрај тоа, кинеските брендови директно зазедоа околу 8% од пазарниот удел, а остатокот го земаа меѓународните компании кои извезуваат производи произведени во Кина (вклучувајќи ја и Tesla Inc.).

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK