Амстердам следната година ќе ги забрани туристичките автобуси поради проблемите што им ги предизвикуваат на жителите на градот. Ова е уште една мерка што ја презема еден од најпосетуваните туристички градови во светот за да го намали влијанието на надтуризмот.
Според порталот NL Times, туристичките автобуси тешки повеќе од седум тони нема да смеат да влезат во центарот на Амстердам од 2024 година, со цел да се намали сообраќајниот метеж и загадувањето. Амстердам веќе го намали бројот на продавници за сувенири со цел да го спречи доаѓањето на туристите, но воведе и други мерки насочени кон подобрување на квалитетот на животот на локалната заедница.
„Автобусите се корисни за превоз на ученици или стари лица до културните места во градот, но 300 до 450 туристички автобуси дневно се премногу за центарот, каде што има малку простор“, рече советникот за сообраќај и транспорт во Амстердам, Мелани. ван дер Хорст, пренесува Танјуг.
Таа објасни дека од 1 јануари 2024 година туристичките автобуси ќе можат да паркираат на периферијата на градот, од каде туристите ќе можат да го продолжат патувањето со јавен превоз. Со цел овие проблеми не само да се преселат во други делови на Амстердам, градот работи на дополнителни места за преземање и испраќање туристи, туку и за подобрување на постоечките.
Одредени исклучоци ќе трпи забраната за туристички автобуси во Амстердам. Градската управа најави дека ќе продолжи да дозволува автобуси за обиколки на места каде што се наоѓаат многу културни институции. Големите автобуси кои превезуваат училишни деца, стари лица или лица со попреченост до уметнички, образовни или културни локации мора прво да аплицираат за ослободување.
Преголемиот број на туристи предизвикува голема штета на многу градови, а Амстердам беше еден од првите кои почнаа да се борат против синдромот на прекумерен туризам, односно фактот дека постоечката инфраструктура не може да издржи голем број туристички посети.
Оттука и мерката за укинување на туристичките автобуси во центарот бидејќи создаваат метеж во тесните улички и го прават сообраќајот помалку безбеден за велосипедистите и пешаците. Овие автобуси се исто така претешки за мостови и генерираат многу штетни гасови додека чекаат патници – главно со вклучени мотори.