Кинеска бура“ се наѕира над растечкиот сектор за електрични возила (EV) во Европа, изјави претседателот на Renault, Жан-Доминик Сенар за агенцијата Reuters, додека суперсилата на Азија доминира со клучните суровини за направи батерии за автомобили со нула емисија.
Претседателот на Renault, изрази загриженост за состојбата на пазарот. Неодамнешната одлука на Кина да го ограничи извозот на два метали, галиум и германиум, кои се користат во производството на полупроводници и електрични возила, треба да ги подигне „црвени знамиња“ за европските лидери бидејќи ја покажува преголемата зависност на континентот од Кина и потребата да се изгради скап синџир на снабдување, рече Сенард во интервју.
„ Кога зборувам за кинеската бура, зборувам за силниот притисок што денес се применува за увоз на кинески електрични автомобили во Европа. “ изјави Сенард.
Тој, исто така, додаде дека кинеската индустрија за електрични возила и синџирот за снабдување со суровини се резултат на долгогодишни инвестиции, што би ја чинело Европа милијарди евра.
„Можеме да произведуваме електрични возила, но се бориме да ја обезбедиме безбедноста на нашите залихи“, рече претседателот на Renault.
Извозните ограничувања на Кина, исто така, ја ескалира технолошката војна со Соединетите Држави, за која Сенард верува дека може да предизвика уште поголем прекин на глобалните синџири на снабдување.
„Доколку дојде до вистинска геополитичка криза, штетата на фабриките за батерии кои се напојуваат исклучиво од производи од надвор ќе бидат значителни. Ова е проблем. Бараме алтернативи за да избегнеме парализа на земјата ако, на пример, снема батерии“, рече тој.
Развојот на алтернативни горива – како што се синтетичките е-горива и водородот – би бил клучен во случај на ненадеен недостиг на батерии поради недостаток на суровини, рече Сенард.