Околу 90 отсто од Парижаните кои учествуваа на неодамнешниот референдум гласаа за забрана на изнајмените електрични скутери. Одлуката доаѓа кога граѓаните на главниот град на Франција се повеќе се загрижени за безбедноста и нередот на начинот на транспорт.
Париз беше меѓу првите градови што усвоија е-скутери и моментално има договори со провајдерите Lime, Dott и Tier. Но, тие договори треба да истечат на крајот на август и можеби нема да бидат обновени, врз основа на резултатите од овој референдум.
Иако градот рано ги усвои скутерите, многумина се свртеа против технологијата. Дејвид Белијард, заменик-градоначалникот на Париз, тврди дека електричните скутери учествувале во стотици несреќи.
За забраната гласале меѓу 85,77 и 91,77 отсто од граѓаните во 20-те квартови на Париз, се наведува на веб-страницата на Градот Париз. Гласањето беше најавено како „јавна консултација“ и предизвика долги редици пред избирачките места во градот
„Гласав против затоа што Париз е во хаос“, изјави за Ројтерс железничкиот работник Ибрахим Беутчутак (47). Начинот на кој е организирано изнајмувањето, опасноста што ја создаваат скутерите во Париз, визуелното загадување, сето тоа не е добро“, рече тој.
„Во нашата работа сме сведоци на последиците од сообраќајните несреќи предизвикани од Romobils, така што навистина ги гледаме негативните ефекти“, изјави 38-годишната докторка Одри Кордие за Ројтерс откако гласаше против.
Во 2022 година 27 лица починале поради ромобил возила. Безбедносните прашања датираат од нивното воведување во 2018 година.
„Беше хаос“, вели директорот на Tier, една од трите компании за изнајмување електрични скутери (заедно со Лајм и Дот) во Париз.
„Имавте повеќе од 20.000 ромобили и околу 20 различни компании кои управуваа со нив“, додаде тој. Ненадејниот наплив на ромобили, без посебни паркинг места и правила за користење, предизвика хаос кај пешаците, велосипедистите и автомобилите.
Оттогаш, Париз се обидува да го регулира ова прашање. Бројот на достапни електрични скутери сега е ограничен на 15.000, воведени се ограничувања на брзината, казни за прекршоци и посебни зони за паркирање.
Три даватели на услуги – Tier, Lime и Dott – исто така се вклучија во технолошките иновации за да ги спроведат прописите. На пример, Geofencing може автоматски да ја намали брзината на возилото во одредени зони и да им наплаќа на корисниците за паркирање во одредени области
Во секоја петта несреќа, електричниот скутер го користеле повеќе лица, па се подготвуваат технологии за да се спречат две лица да се најдат на скутерот во исто време. Темпото на подобрување е брзо и има потенцијал за повеќе. „Нашата индустрија не постоеше пред пет години.
Опасно паркираните електрични скутери се честа појава и секоја година се зголемува бројот на несреќи.
Бројот на возачи на електрични скутери и пешаци што ги удриле се зголемил во Париз 2022 година. Во Франција, тие предизвикале најмалку 27 смртни случаи во 2022 година, во споредба со 22 во 2021 година и седум во 2020 година.