Администрацијата на Џо Бајден ќе ги зголеми тарифите за кинеските електрични автомобили од 25% на 100% објавија Волстрит журнал, Ројтерс и други светски медиуми. Претседателот на САД планира четирикратно да ги зголеми тарифите за клучните стратешки сегменти, вклучувајќи електрични возила, батерии и соларни панели.
Така, од сегашните 25 отсто, царината се зголемува на 100 отсто. Дополнително, царина од 2,5% ќе биде наметната за сите други возила увезени во САД.
Како и Европејците, и Американците се загрижени за масовниот увоз на евтини кинески автомобили кои ќе се натпреваруваат со домашните марки. САД се противат на кинеската „нефер економски практики и индустриски прекумерен капацитет“, рече Бајден минатиот месец. „Нема да се бориме со Кина. Сакаме конкуренција, но фер конкуренција“, рече американскиот претседател.
Кинезите, се разбира, гледаат поинаку. Министерството за надворешни работи на земјата соопшти дека тарифите наметнати од претходната администрација за време на претседателот Доналд Трамп „сериозно ја нарушиле“ трговијата меѓу двете земји. Сега, по новото зголемување, одговорот од Кина нема да доцни. Се уште не се знае каков ќе биде. Откако Трамп воведе царини за електричните автомобили во 2018 година, Кина ги погоди американските земјоделци со намалување на насочениот извоз на земјоделски производи од Соединетите држави.
Инаку, и Европската унија размислува за заштитни мерки, но не брза да донесе одлука – се очекува таа да биде донесена во јуни. Очигледно Европејците прво сакаат да видат како Кина ќе реагира на американските мерки. Германските производители на автомобили, кои ќе бидат особено погодени од контрамерките, предупредуваат на можни негативни последици.
Така, шефот на БМВ зголемувањето на должностите веќе го нарече „пукање во колено“. Сепак, Кина е најважниот пазар за германските производители.