Opel Ascona и Manta наполнија по 50 години

ОБЈАВЕНО НА:

• Автомобил од соништата: прекрасната Manta се појави на пазарот во 1970 година • Сеопфатнa: Ascona како спортска лимузина и лајфстајл караван пристигна истата година • Стратегија: Opel веќе користеше единствена платформа за многу различни автомобили • Спортски sвезди: Волтер Рoрл и Ascona победија во европскиот и светски шампионат во рели

Новите модели со средна големина што дебитираа во 1970 година беа наречени Ascona и Manta. Како лимузина со две и четири врати, Ascona се позиционираше точно помеѓу Kadett и Rekord. И Ascona исто така, беше трендсетер: Караванскиот модел беше првиот компактен лајфстајл караван и далеку пред своето време. Со спортската сестра моделот Manta, истовремено Opel влезе во растечкиот пазар за семејни спортски купеa. Шасијата, суспензијата и погоните беа идентични, двата модела се карактеризираат со четири цилиндрични мотори кои произведуваат od 60 до 105 КС.

Ascona беше победник на макадам како и асфалт; Волтер Рорл и совозачот Јохен Бергер го освоија Европскиот шампион во рели во 1974 година, а во 1975 година на релито Акрополис ја забележаа првата победа на Opel на светскиот шампионат во рели. Во 1982 година, Рорл и Кристијан Геистерфер го освоија Светскиот шампионат во рели со Ascona 400. Вкупно 691.438 возила од Ascona А биле произведени до март 1975 година. Во истиот период биле произведени 498.553 возила Manta А.

Manta дебитираше на Тимендорфер Странд
Спортската Manta дебитираше во септември 1970 година, со амблемот на зрак инспириран од фотографиите направени од морскиот истражувач Жак Кусто. Соодветно, презентацијата се одржа во Тимендофер Странд, на брегот на Балтичко Море. За Opel, моделот Manta беше чекор до нова територија. „Наместо постојниот модел да старее, автомобилот што го презентираме денес е додаток на нашата палета и ја задоволува новата побарувачка на пазарот“, се вели во тогашното соопштение за јавноста.

Manta беше нова, паметна и спортска, и беше совршено вклопена. Атрактивните купеа во кои можеа да седат четири лица, беа многу популарни. Индивидуалноста беше многу барана, формата и линиите на Manta беа токму она што го бараше пазарот. Во првата цела година на продажба, Оpel продаде 56.200 примероци од Manta, a вкупно се произведени 498.553 возила. Платформата, суспензијата и моторите ги делеше со Ascona. Нов член на семејството на мотори беше 1.6 со 68 КС, дури и со 80 КС во S верзијата. Најмоќниот мотор во Manta беше четирицилиндричниот 1.9 S со 90 КС, што исто така го користеше Opel Rekord.

Понудата на Manta започна со 1.2 литри со 60 КС. во 1972 година, а во ноември истата година следеше луксузно опремена Manta Berlineta. Стандардната опрема вклучуваше спортски управувач, греeње на задното стакло, халогенски фарови, електрични бришачи за ветробранско стакло и винил покрив. Петгодишното производство беше збогатено со бројни варијанти на специјални модели

– „Holiday“, „Plus“, „Swinger“ и „Summer Bazar“ комбинираjќи ги дополнителните спецификации на пазарот со умерени цени. Manta GT / E придвижувана од 105 КС, 1.9-литарски мотор со Bosch L Jetronic вбризгување на гориво се појави во 1974 година. Трендот кон мат наместо хромирана опрема  продолжи со Manta GT / E. Последниот специјален модел пристигна во 1975 година, непосредно пред дебито на Manta B. „Black Magic“ темелен на GT / E беше обоен во црно со портокалови ленти на страничните делови.

Премиера на Ascona на Саемот за автомобили во Торино во 1970 година
Во однос на опремата и моторите, како и димензиите, Ascona се вклопи во просторот помеѓу Kadett B и Rekord C, улога што претходно ја играше луксузната „Olympia“, верзијата на Kadett. Ascona првично беше понудена како лимузина со две и четири врати во основно ниво на опременост и луксузна опременост. Независната предна суспензија се состоеше од федер опругии телескопски амортизери, цврстата задна оска има две надолжни краци и шипка Panhard. Силата ја добиваше со 1.6-литарски четирицилиндричен мотор со 68 КС и S верзија со висока компресија од 80 КС. Како и поголемите четирицилиндрични мотори на Rekord, погонската единица на Ascona имаше и „cih“ коленесто вратилo. Во март 1972 година Opel претстави „влезен модел“ со  умерено цени со 1.2 OVH мотор и 60 КС.

Новина што донесе многу восхитување во палетата на модели беше Ascona Voyage. Наместо класичен караван, варијантата на караван со две врати беше возило за слободно време со простор за гумен чамец и велосипед, т.е. автомобил за млади семејства и претходник на денешните популарни каравани.

Првично, Voyage беше понуден само во L верзија, тоа беше 1974 година пред малку луксузниот Caravan да се приклучи во понудата. Во пролетта 1971 година, понудата на моделот беше проширена од Ascona 1.9S и Ascona SR. Моделот SR беше придвижуван од 1,6-литарски мотор од 80 КС или мотор од 1,9 литри со 90 КС. Опцијата за три-брзински автоматски менувач произведен за првпат од Opel беше понудена со помоќните мотори. Моделот SR – што беше новост во сегментот на пазарот на каравани – беше достапен и за Voyage со три врати.

SR верзијата на Ascona направи победници. Волтер Рорл и Јохен Бергер се натпреваруваа во Европскиот шампион во рели во 1974 година со лимузина со две врати. Зад управувачот на Ascona како дел од тимот на Opel Euro Handler, екипажот Рорл и Бергер освоија шест од осумте трки со сè уште незаменливиот максимален резултат од 120 поени. Во 1975 година, непосредно пред Ascona А да биде заменет со B -генерацијата, Рoрл и Бергер ја освоија победата на релито Акрополис, прва победа на Opel на Светскиот шампионат во рели.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK