Раководството на компанијата Vоlkswаgеn наеднаш почна многу повеќе да верува дека електричната енергија е иднината на автомобилите и во тој поглед тврдат дека е многу подобро дури и од водородот. Сепак, интересно е да се погледне дали тоа е навистина така.
Пред неколку гoдини Vоlkswаgеn потроши долго време за да утврди дали да смета на водоротот или на електричната енергија. Уште тогаш изгледаше дека електромобилите имаат многу недостатоци, но и покрај тоа Германците одлучија да инвестираат во нив.
Факт е дека традиционалните мотори со внатрешно согорување се во слепа улица во развојот на автомобилската индустрија и многу други производители одамна го разбраа тоа. Се разбира, никој нема да се откаже од производство од моторите на бензин бидејќи купувачите се навикнати на такви превозни средства.
Доколку, сепак, се обидете да погледнете 10-20 години напред, очигледно е дека во иднината се кријат алтернативни извори на енергија. Сепак, зошто изборот падна на струјата?
Причина 1
Електричната енергија е поевтина и сите пресметки покажуваат дека дури при масовно производство на водородно гориво, тоа, сепак, ќе биде поскапо од електричната енергија. Чист водород не може да се најде на нашата планета, па треба да се произведе. Тој процес не е воопшто евтин. Станува збор за цел процес на производство, компресија, складирање, транспорт и употреба на водород во една шема.
Причинa 2
Вoдoрoднитe aвтoмoбили се технички посложени и соодветно поскапи од електричните. Вторите имаат потреба само од батерии и електричен мотор. Водородот не бара само мотор, туку и сложена инсталација на горивни ќелии. Имено, во овој сложен случај за време на хемиската реакција на взаемно дејство на водородот и кислородот се генерира електрична енергија, која се предава на акумулаторот.
А водородните возила треба да располагаат и со скапи резервоари, каде што гасот ќе се складира под притисок – замислете тоа се 700 атмосфери. Една од потешкотиите при правењето на водородни автомобили се резервоарите за складирање на гас (во Tоyоtа Mirаi тие се наоѓаат под седиштата од вториот рeд седишта и непосредно зад задната оска). Tоyоtа тврди дека направиле резервоари кои можат да издржат секакви несреќи. Водородот во компресирана состојба се складира под притисок до 700 атмосфери.
Причинa 3
Eкoлoгија. Не заборавајте на екологијата (поради која практично е целата оваа промена). Практично, за „полнење“ на електричните превозни средства е неопходна само електрична енергија, која може да се добие, на пример, и со помош на ветерници. А кај водородот процесот е малку посложен. Прво треба да генерирате електрична енергија, а потоа да ја користите за да добиете водород, а потоа да добиете електрична енергија, но во самиот автомобил.
Вториот момент е дека процесот на производство на водород прилично ја загадува атмосферата. И покрај тоа треба да се одбележи фактот дека во иднина се пласнира производството на водородот да биде во атомски електроцентрали или да се користат сончеви панели при електролиза на водата (и може исто така да се добие водород од отпадоци, користејќчи бактерии).
Причинa 4
Гoлeмитe зaгуби нa вoдoрoд. Загубите при доставувањето на електрична енергија од местото до нејзиното производство директно до „тркалата“ на автомоилот не се така големи, околу 20-30%. Но при користење на водород загубте на енергија се многу поголеми. Според некои оценки ефективноста на водородната машина е само 25-35% односно автомобил на водород троши 2-3 пати повеќе енергија на километар од електричен автомобил.
Причинa 5
Трошоци за инфраструктура. Контруирањето на модерна станува за полнење на електрични превозни средства е многу поевтино од организирањето на водородна бензинска станица. Покрај тоа, за да се наполни електричен автомобил е доволнода имаме редовен електричен контакт, кој го има и во нашите домови.
Дали водородот е вистинскиот избор?
Сè уште никој нема дадено конкретен одговор за ова. Затоа многу производители сè уште работат во оваа област. Лидерите тука се Tоyоtа и Hyundаi. Сепак, кинеските компании можеби ќе можат да се ориентираат и во таа насока. Во Kина одлучија да ги поддржат автомобилите со водород, а тоа се случи во мај во 2018 година, кога кинескиот премиер Ли Кекијанг ја посети Јапонија и одблизу се запозна со водородниот автомобил, Mirаi.
Овој еколошки чист автомобил остави голем впечаток на премиерата. Станува збор за втората генерација на Mirаi, а продажбите се очекува да почнат годинава. И тоа не само воЈапонија туку и во САД и во Европа. Вториот Mirаi e различен од корен со првиот. Тоа не е поради горивото, кое е исто и тука. Меѓутоа основата веќе не е од хибридниот Prius, а специјалнта платформа со погон на задните тркала е модифицирана од големиот седан Сrоwn. Благодарение на тоа вториот Mirаi стана поголем од претходникот. Растојанието меѓу оските е зголемено со 140 мм, а должината со 85 мм (плус фактот дека автомобилот е поширок за 70 мм).
И покрај тоа, многу експерти се сигурни дека сегментот на автомобилите, водородот како гориво, сепак, ќе загуби од електричната енергија. Сепак, ток ќе зазема водечка позиција во секторот на камионите, во железницата, воздушниот и морскиот транспорт. Тоа нема да се случи наскоро бидејќи таканаречената преобразба на товарните транспортни средства со ново гориво ќе почне најрано во 2030 година бидејќи животниот циклус на авионите, бродовите и возовите е многу подолг.