Ако во март времето е променливо и знае да изненади и со температури околу 0, во април ситуацијата е веќе сменета. Возачите размислуваат за смена на гумите. Температурите се околу 20 степени па и повеќе, а тогаш не е препорачливо да се носат „зимски обувки“ на возилото. Секој, кој има потреба од нови гуми, сега е исправен пред прашањето: летни или гуми за сите сезони? Експертите од TÜV Süd тестирале гуми за сите климатски услови и тврдат – во последните неколку години гумите за сите сезони очигледно го подобруваат својот квалитет.
Основната предност секогаш им била очигледна, односно штетите на смена на гумите на автомобилот двапати годишно. Гумите за сите сезони не се алтернатива за сите.
„Особено при екстремни сезонски услови, како и тешки зимски патни услови или во жешките летни денови, тие можат да бидат само компромис и се со понизок квалитет од чисто зимските или летни гуми“, вели експертот за гуми во TÜV Süd, Томас Залцингер.
Сепак, не одговара да се зборува едноставно само за гуми за сите сезони бидејќи некои брендови ги развиваат повеќе на основа на зимски гуми и тие се добри показатели за снег, други повеќе за летни гуми, која ги претставува подобро дури и при високи температури. Совети во таа насока можете да добиете од специјализирани трговци.
Повеќе од 15 проценти од сопствениците на автомобили ги избираат гумите за сите сезони, кога купуваат нов автомобил. Дури и кај производителите на автомобили можат да бидат порачани автомобили со современи модели на гуми за сите сезони на премиум производители, дури и во највисоките сегменти на пазарот. Тоа се должи на исчезнувањето на доста недостатоци од претходните години во однесувањето на тој тип гуми.
Современите гуми за сите сезони исто така веќе се одобрени за повисоки брзини, а во некои случаи станува збор и за брзини над 200 км/ч. Гумите, маркирани со M&S, веќе треба да се проектирани за максимална брзина во текот на летото, а во исто време овие гуми одговараат на критериумите за поставување на така наречениот алпскиот симбол со снегулка, кој е задолжителен при зимски патни услови.
Друга голема тенденција во технологиите на гуми за сите сезонски гуми е намалувањето на отпорот при движење. Според експертите тој се има намалено за 20 до 25 проценти кај премиум брендовите во последните десет години.
Влијанието на отпорот при движење на гумата при потрошувачката на гориво и емисиите на CO2 е особено важно во градскиот и бавниот меѓународен сообраќај. Компромисите во динамиката и удобноста на возењето на гуми за сите сезони во споредба со типичните летни и зимски гуми веќе се многу мали во споредба со минатото.