Велика Британија би можела да воведе радикално ограничување на брзината на градските улици, покажува најновото истражување на Британската фондација за безбедност во сообраќајот (RSF). Според студијата, се препорачува ограничување од само 16 km/h (10 mph) во чувствителни зони, што предизвика бурни реакции во јавноста.
RSF препорачува ова исклучително ниско ограничување да се применува околу училишта, болници, како и во близина на големи спортски, културни и јавни настани. Целта е јасна – спречување на смртни случаи и сериозни повреди во сообраќајни незгоди.
За полесно разбирање: 16 km/h е приближна брзина на рекреативен тркач или побавен велосипедист. Тоа значи дека возилата во овие зони ќе мора да се движат значително побавно од стандардните урбани ограничувања.
RSF во своето истражување нагласува дека предлогот се базира на физички закони и ранливоста на човечкото тело. Освен зоните со 16 km/h, се предлага и ограничување од 32 km/h (20 mph) на сите улици каде што автомобилите го делат просторот со велосипедисти и пешаци – дури и таму каде што има одвоени велосипедски патеки.
Од друга страна, Британската алијанса на возачи остро ја критикуваше иницијативата, оценувајќи ја како неприфатлива. Стравувањата се дека овие мерки би можеле значително да го зголемат метежот и времето на патување низ урбаните средини.
RSF својот предлог го поврзува со политиката „визија нула“, која се води од принципот дека ниедна смрт во сообраќајот не е прифатлива. Веќе постојат слични примери – Велс неодамна воведе ограничување од 32 km/h како стандард во населените места.
Интересен е и историскиот податок дека првото ограничување на брзината во Велика Британија било токму 16 km/h, воведено уште во 1861 година. Денешниот предлог, иако радикален, претставува враќање кон тие почетоци – но сега со фокус на современите предизвици и заштита на човечки животи.









