Toyota прави еден од најголемите стратешки зафати во својата модерна историја. Наместо нови генерации на секои 4-7 години, како што важеше со децении, јапонскиот бренд преминува на многу подолги циклуси: дури 9 години меѓу генерации на клучните модели.
Овој радикален потег не е резултат на финансиски притисок, туку на реална побарувачка што континуирано ги надминува производствените капацитети. Модели како Land Cruiser имаат листи на чекање од повеќе години – па Toyota логично пресметува: ако купувачите сè уште чекаат, нема потреба од забрзано развивање нови генерации што чинат милијарди.
Новата формула: помалку лим, повеќе софтвер
Наместо класични големи редизајни, Toyota ќе се фокусира на:
* регуларни софтверски надградби,
* додавање функции преку мрежа,
* подобрувања на системите за возење,
* па дури и активација на премиум опции преку претплата.
Најновиот Camry е прв пример за оваа филозофија – технички е еволуција на претходната генерација, но со значителни софтверски подобрувања кои го прават актуелен многу подолго.
Овој модел ќе влијае и на повисока задржана вредност на половните автомобили – бидејќи тие нема да застаруваат толку брзо.
Повеќе стабилност за купувачите, помалку турбуленции за пазарот
Подолгиот животен век значи:
* подобро снабдување на пазарот,
* полесно добивање на бараните конфигурации,
* помал притисок во производните синџири,
* модели кои остануваат актуелни подолго време.
Toyota планира да ја ревидира и политиката на цените – наместо класично „евтинење како што моделот старее“, цените ќе се формираат според реалната побарувачка.
Некои јапонски дилери стравуваат дека ова може да ги намали нивните маржи, но Toyota уверува дека ценовната стабилност ќе биде одржана низ целиот 9-годишен животен циклус.
Спротивност на кинескиот модел
Додека Toyota забавува, кинеските брендови – BYD, MG, Geely, Xpeng – работат со рекордно брзи циклуси од само 3–4 години.
Тие растат агресивно, воведуваат нови технологии за неколку месеци, и постојано ја освежуваат понудата.
Toyota, напротив, се одлучува за:
* стабилност наместо трка со времето
* квалитет наместо брзина
* софтвер наместо скап развој на нови генерации
Ова е спротивно од трендовите во Кина, но Toyota верува дека иднината ќе припаѓа на производители кои нудат долгорочна сигурност и софтверски напредни возила, а не на постојани редизајни.









