Автомобилските инженери во Европа и САД можат да заработат годишна плата која се движи од 140.000 евра до 185.000 евра, вклучувајќи ги и бенефициите. Со оглед на тоа што европските производители се борат да ги намалат трошоците, сцената моментално ангажира инженери во Јужна Америка, Африка и Азија.
Додека се бори со кинеската конкуренција и општото забавување на побарувачката за електрични возила, Stellantis отворено бара поевтина работна сила во земји како Мароко, Индија и Бразил. Математиката е јасна и заштедата мора да биде на прво место.
Stellantis вработува инженери каде што цената по вработен е приближно 50.000 евра годишно или помалку, пишува Automotive News Europe. Трошоците за работна сила на инженерите во центри како Париз и Детроит може да бидат дури пет пати повисоки од истиот персонал во помалку развиените земји.
Западните производители на автомобили чувствуваат притисок од забавувањето на побарувачката за електрични возила додека се борат да направат возила што се ценовно попристапни. Голем број производители, вклучително и Tesla и Volkswagen Group, кратат работни места и префрлаат дел од своето производство во земји со поевтина работна сила. На крајот на краиштата, таквата практика не е ништо ново, но масовниот ангажман на „поевтини“ инженери секако е.
Stellantis моментално е меѓу поагресивните и има намера да вработува на подолг период приближно две третини од работниците во професионални занимања во земји со понизок животен стандард. Движешка сила на кратењата на Stellantis се возилата со поволни цени, вклучувајќи го и целосно електричниот Citroen e-C3 вреден 23.300 евра без субвенција, чии испораки треба да започнат во вториот квартал од оваа година.
Создавањето прифатливи возила значи дека компанијата треба да заштеди повеќе на друго место. Севкупно, Stellantis воведуваат 25 нови модели оваа година и имаат очајна потреба од поевтина работна сила. Ова е особено точно со оглед на фактот дека акциите на Stellantis паднаа за 10,5 отсто, што е нивен најголем пад во последните четири години, бидејќи пазарот на електрични автомобили е во пад.
Годишната плата на инженер во Европа и САД обично се движи од 140.000 до 185.000 евра, вклучувајќи ги и бенефициите. Сепак, инженерите во земји како Мексико, Бразил или Индија може да ја чинат компанијата само 20 или 30 отсто од таа сума.
Во своето седиште за развој во Мичиген, Stellantis минатиот месец укина околу 400 инженерски работни места, вклучително и луѓе кои работат на калибрација на возила, електроника и контроли. Сега бараат замени за тие вработени во Мексико.
Сепак, сликата за заштедите во Stellantis е контрадикторна. Неколку советници ја критикуваа отпремнината на Таварес од 36,5 милиони евра, најголем меѓу извршните директори на традиционалните производители, со секое евро заштедено на работната сила.
Во меѓувреме, работниците на Stellantis во Италија и Франција се пожалија дека мерките за намалување на трошоците на Таварес доведоа до зголемен обем на работа, нехигиенски услови во некои погони, недостаток на работна опрема и несоодветно греење.
Stellantis не е единствената која бара поевтина работна сила. Renault и BMW се исто така во потрага по инженерски и софтверски таленти на пазарите во развој. Renault во последниве години укина околу 1.500 инженерски работни места во Франција и гради центри за тој персонал во Романија, Бразил и Јужна Кореја. Притисокот се чувствува и кај премиум брендовите. Врвните производители на автомобили како BMW, исто така, бараат работна сила во Индија за да ги искористи локалните таленти со значително пониски трошоци за работна сила.