Во пресрет на отворањето на новиот „Центар за наследство“ во 2027, Renault и Artcurial Motorcars најавија исклучителна аукција: 100 историски автомобили и околу 100 уникатни предмети од фабричката колекција ќе заминат кај нови сопственици. Настанот ќе се одржи во Флен-сир-Сен, на околу 40 км од Париз, кој тогаш ќе биде и идниот дом на комплетното наследство на марката.
Аукцијата е дел од големата реорганизација со која Renault ја консолидира колекцијата на 600 иконични и единствени модели (од 1898 наваму), додека ги нуди на продажба оние од кои поседува по два или три примероци – секогаш задржувајќи барем еден од секој модел во 125-годишната историја.
„Им нудиме на колекционерите ретка можност – да станат кустоси на ова богато наследство,“ вели Пјер Новиков, потпретседател на Artcurial Motorcars.
Селекцијата ги покрива сите лица на Renault-приказната. Од самите почетоци – функционален Type D (1901) и редок автобус од 1933, плус работилнички реплики на Type A (1898) изработени во ограничен број за јубилејот во 1998 (и со ДВГ и со електричен погон).

Следува блескава F1 ера на турбото: околу дваесет автентични тркачки болиди (1981–1985), од RE27B до RE60 01B, управувани од имиња како Рене Арну, Жан-Пјер Жабуј, Патрик Тамбе, Еди Чивер, Алан Прост. Легендарниот RE40, победник на ГП Белгија во Спа, е симболот на визионерската деценија во која Renault (1977 – 1985) настапи на 123 Гран при, со 15 победи и 31 пол-позиција – дел од болидите доаѓаат со оригинални технички тетратки од Вири-Шатијон.
Љубителите на издржливост ќе го препознаат Alpine A442 (chassis 0) – првиот во лозата, со траги од Имола и Нирбургринг (1975) и со појавување во Ле Ман (1977), денес блиска до таа од Columbus speed ring тестовите (ноември 1977).
Рели-иконите се тука преку Maxi Turbo 5 прототип B0 и Renault 5 GT Turbo Bandama – вториот уште ја носи „црвената земја“ од легендарниот Бандама рели и потсетува на настапите со Ален Орје. За класичарите, тука се 4CV, R5 Police, Floride “Disney” и Clio Williams – дел реставрирани, дел во исклучителна оригинална состојба, а некои со регистрациски документи: директна карта до историјата.
Алпинската страна е застапена со Alpine A610 Evolution (најмоќниот A610), Alpine V6 Turbo и макета на A110. Меѓу стотината предмети, издвоени се аеротунелски и дизајнерски макети (R4, R5, перла Supercinq, серија Twingo со различни завршници), концепт-макети 1:5, па дури и неколку ретки F1 макети. Постојат и легендарни мотори – како Renault Elf V6 Turbo EF15 со транспортен сандак, истиот тип што го возеше Ајртон Сена во Детроит и во квалификациите во Аделаида (1986). Се нудат и кациги, реплика-комбинезони и промо-артефакти од F1 славните години.
За љубителите на „чудата“ од Рено-културата: возни железнички колички, часовници, чамци и престижни макети, вклучително и една од само три познати „Reinastella“ летачки чинии (во партнерство со EuroDisney), агентска макета на Liberty Ship (околу 1957), макета 1:20 на панорамски железнички вагон, и двостран Bodet часовник од фабриката Флен.

Аукцијата на 7 декември во Флен-сир-Сен е повеќе од продажба – тоа е жива лекција по историја, смела покана до колекционерите и ентузијастите да посегнат по парче што досега живеело зад фабричките врати. Од првите спогодби на Луј Рено, преку турбо-револуцијата, па до елегантните градски икони – стогодишната страст се сели во нови домови, а Renault го отвора патот за своето идно светилиште на наследството во 2027.










