ПРОБЛЕМИ: Во ЕУ нема доволно електрични полначи!

ОБЈАВЕНО НА:

Европската Унија има потреба од 8 пати повеќе точки за полнење годишно до 2030 година за да ги исполни целите за CO2

Новиот извештај на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) открива алармантен јаз помеѓу моменталната достапност на јавни точки за полнење на електричните автомобили во ЕУ и она што ќе биде потребно во реалноста за да се исполнат целите за намалување на CO2.

Продажбата на електрични автомобили во ЕУ порасна три пати побрзо од инсталацијата на точките за полнење помеѓу 2017 и 2023 година, покажува извештајот на ACEA. Гледајќи во иднината, на ЕУ и требаат осум пати повеќе точки за полнење годишно до 2030 година, според проценките на индустријата.

„Потребно ни е масовно усвојување на електрични автомобили на пазарот во сите земји на ЕУ за да ги постигнеме амбициозните цели на Европа за намалување на CO2. Ова нема да се случи без широка достапност на јавна инфраструктура за полнење низ целиот регион“, изјави генералниот директор на ACEA, Сигрид де Врис.

„Многу сме загрижени што ширењето на инфраструктурата не држи чекор со продажбата на електрични автомобили со батерии во последниве години. Уште повеќе, овој „инфраструктурен јаз“ ризикува да се прошири во иднина – во многу поголема мера отколку што проценува Европската комисија“.

Нешто повеќе од 150.000 јавни точки за полнење беа инсталирани минатата година низ ЕУ (помалку од 3.000 неделно во просек), достигнувајќи вкупно над 630.000.

Според Европската комисија, до 2030 година треба да се инсталираат 3,5 милиони точки за полнење. Постигнувањето на оваа цел би значело инсталирање на околу 410.000 јавни точки за полнење годишно (или скоро 8.000 неделно) – речиси три пати повеќе од најновата годишна стапка на инсталација.

Сепак, ACEA проценува дека ќе бидат потребни 8,8 милиони точки за полнење до 2030 година. За да се постигне тоа ќе бидат потребни 1,2 милиони полначи да се инсталираат годишно (или над 22.000 неделно) – осум пати повеќе од најновата годишна стапка на инсталација.

„Лесниот пристап до јавните точки за полнење е суштински услов за декарбонизација на патниот транспорт, покрај поддршката на пазарот и конкурентната производна рамка во Европа. Инвестициите во инфраструктурата за јавна наплата мора итно да се зголемат ако сакаме да го затвориме инфраструктурниот јаз и да ги исполниме климатските цели“, предупреди Де Врис.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK