недела, 25 декември, 2025 година

Половина век и сè уште во срцата на фановите: 50 години од Opel Ascona B и Manta B

ОБЈАВЕНО НА:

СПОДЕЛИ:

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ НАПИСИ

Во летото 1975 година, Opel го напиша следното поглавје во својата успешна автомобилска приказна: втората генерација на моделите Ascona B и Manta B беше претставена пред светот – модерни, просторни, спортски и вистински „народни автомобили“ со индивидуален карактер и напредна технологија за времето.

Уште попрактични, уште поатрактивни

Ascona B, практична лимузина, и Manta B, атрактивно купе со спортски дух, ја споделуваа истата техничка основа, но беа насочени кон различна публика. Ascona беше идеален избор за семејства и секојдневна употреба, додека Manta го привлече вниманието на младите и на оние со страст кон динамично возење.

- Advertisement -

Со околу 20 сантиметри подолга и 4 поширока каросерија од претходникот, Ascona B нудеше повеќе простор, подобрена видливост и врвна удобност со новоразвиени предни суспензии и седишта со странична поддршка. Аеродинамичниот дизајн доведе до намалена потрошувачка и пониско ниво на бучава – вистински технолошки напредок за своето време.

Opel Ascona B

Manta B пак, беше дизајнерски бисер со ниска силуета, изразени правоаголни фарови и спортски детали. Комбинираше спортски перформанси со економичност и просторност за пет патници – реткост кај купе моделите од тој период.

Од улицата до тркачките патеки

Во втората генерација, Opel понуди и високоперформансни верзии, кои се запишаа во историјата на мотоспортот. Manta GT/E, со 105 КС и максимална брзина од 185 км/ч, им конкурираше на модели со посилни мотори, а со својот црн мат хауб, спортски волан и инструменти како во тркачки автомобил, стана омилен меѓу ентузијастите.

Но вистинските легенди беа Ascona 400 и Manta 400 – хомологациски модели направени за рели. Ascona 400, со 2.4-литарски DOHC мотор и 144 КС, му го донесе на Walter Röhrl светскиот рели шампионат во 1982 година – последната титула за автомобил со погон на задните тркала.

Подоцна, Manta 400 ја презеде штафетата – со оптимизиран мотор до 280 КС, стана вистински „ѕвер“ на патеките. Победите во Германија и Франција ја запечатија неговата рели кариера.

Од икона до наследство

Manta B се произведуваше до 1988 година – дури 13 години, правејќи ја најдолго произведуваната генерација на Opel. Со коефициент на отпор на воздух од само 0.352, беше поаеродинамичен дури и од некои спортски автомобили од тој период.

Opel Manta 400 Straßenversion, 1981

На крајот од 80-тите, му се приклучи уште една икона – Opel Calibra, со неверојатен аеродинамичен коефициент од 0.26, кој му го донесе епитетот „светски шампион за аеродинамика“.

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Патувања

НАЈЧИТАНИ

Новитети

Магазин

Тест

Додатоци

Вози на струја