Во март 2024 година, пазарот на автомобили на Европската унија го доживеа првиот пад оваа година, забележувајќи пад од 5,2% на 1 милион единици.
Времето на велигденските празници негативно влијаеше на продажбата од минатиот месец на повеќето пазари во ЕУ, вклучувајќи ги и четирите најголеми: Германија (6,2%), Шпанија (-4,7%), Италија (-3,7%) и Франција (-1,5%).
За првиот квартал од годината, регистрациите на нови автомобили се зголемија за 4,4%, достигнувајќи близу 2,8 милиони единици. Главните пазари забележаа солиден раст од јануари до март, при што Италија и Франција забележаа раст од 5,7 отсто, а потоа следат Германија (+4,2 отсто) и Шпанија (+3,1 отсто).
Регистрации на нови автомобили во ЕУ по извор на енергија
Март забележа промена во составот на автомобилскиот пазар: електричните автомобили со батерии се намалија на 13% од минатогодишните 13,9%, додека хибридните електрични се зголемија до 29% од 24,4%. Бензинот и дизелот заедно заземаа помалку од половина од пазарот (47,8%, од 51,8%).
Електрични автомобили
Во март 2024 година, регистрациите на електрични автомобили со батерии се намалија за 11,3% на 134.397 единици, како одраз на поширокиот пад на пазарот. Следствено, нивниот удел на пазарот се намали од 13,9% во март 2023 година на 13% во истиот месец оваа година. Меѓу трите најголеми BEV пазари, Белгија (+23,8%) и Франција (+10,9%) забележаа двоцифрен пораст, додека Германија се соочи со значително намалување од 28,9%. Првиот квартал од 2024 година заврши со регистрирани вкупно 332.999 нови батериски електрични автомобили, што е 3,8% пораст од истиот квартал претходната година.
Се истакнаа хибридно-електричните автомобили кои постигнаа раст од 12,6% во регистрациите во март, и покрај општиот пад на пазарот. Франција и Италија, два од трите најголеми HEV пазари, забележаа значителни зголемувања од 29,6% и 8,3%, соодветно. Во меѓувреме, Германија забележа маргинален пад од 0,3%. Овој сегмент достигна продажба од 299.426 единици, заземајќи 29% од пазарот, од 24,4% во март 2023 година.
Од друга страна, plug-in хибридните регистрации паднаа за 6,5% минатиот месец, при што Германија и Белгија забележаа пад од 4,5% и 15,3%, соодветно. Франција се спротивстави на трендот со скромен пораст од 3,6%. Во март, plug-in хибридите сочинуваа 73.029 продадени единици, што е еднакво на 7,1% од вкупниот пазар на автомобили.
Автомобили на бензин и дизел
Во март 2024 година, од сите сегменти на погонската единица, бензинот и дизелот беа најзначајно погодени од целокупниот пад на пазарот. Продажбата на бензин се намали за 10,2%, со забележителни намалувања на повеќето пазари во ЕУ, вклучувајќи ги Франција (-17,7%), Шпанија (-10,1%) и Германија (-3,4%).
Спротивно на тоа, Италија забележа раст, со пораст од 5,7%. Како резултат на тоа, уделот на пазарот се намали од 37,4% на 35,4% во однос на март претходната година.
Падот на пазарот на дизел беше уште посилен, со пад од 18,5% во март. Значителен пад е забележан на најголемите пазари: Франција (-32,1%), Шпанија (-38%) и Италија (-27,6%), додека Германија забележа само мало намалување од 0,5%. Продажбата на автомобили со дизел изнесува вкупно 128.227 единици, што претставува пазарен удел од 12,4%, што е намалување од минатогодишните 14,4%.