Балканците во целина ги сакаат дизел возилата, а најмногу тоа се случува поради фактот што се поекономични отколку бензинците. Сепак, најголемиот дел од дизел-моторите во земјите на Балканот се доста стари и испуштањето на црн чад од ауспухот е доста чест случај на патиштата. Причините за овој феномен се многу, но кои се најчесто среќаваните.
Кај поновите дизел возила се случува одеднаш да почне да излегува црн чад од ауспухот. Тоа се случува сосема неочекувано и после извесно време чадот запира. Овој феномен не треба да ги вознемирува возачите бидејќи е таканарелен плански прочистувач на филтерот, кој има за цел да ги собере цврстите честички од издувните гасови. Кога филтерот ќе се запуши, сензорот испраќа сигнал до електрониката со помош на EGR со што ги „издувува“ акумулираните саѓи. Доколку вашиот автомобил нема таков систем, треба да го посетите сервисниот центар во кој филтерот регуларно ќе биде исчистен.
За жал поновите дизел мотори не се доволно сигурни и појавата на црн чад може да укаже на посериозен проблем. Тој се појавува ако на пример горивото во цилиндрите не изгори целосно, а последниот феномен може да се должи на неколку причини. На прво место е недоволна количина на воздух.
Дизел моторите имаат потреба од повеќе воздух отколку бензинците и појасно се чувствува осиромашувањето на смесата. Дизел горивото се пали во цилиндарот при компресија, а не со игра и повеќе кислоротд е потребен за процесот на согорување. Поради ова, првата причина за црниот чад од издувните гасови може да биде запушен воздушен филтер, а смената може да го реши проблемот.
Причина број 2 се јавува при нискиот квалитет на нафтата, која се продава на некои наши бензински пумпи. Лошото гориво едноставно не е способно да изгори целосно. Со цел да се реши овој проблем, неопходно е редовно да се користат разни додатоци за да се помогне да се запали ниско квалитетната нафта.
Друга причина за црниот дим од ауспухот е поврзана со лошата работа на турбината. Понекогаш проблемот е поврзан со исфрлена цевка, но тогаш недостатокот на енергија на моќта е видлив. Во повеќето случаи турбокомпресорот треба да се провери.
Четвртата причина по популарност за црн чад од ауспухот кај дизелите е најсериозна. Таа се должи на неисправноста во работата на инјекторите, пумпата за гориво или цилиндарот. Таму работите често се потпираат на скапите ремонти, кои на практика ја прават потрошувачката на горивото малку поекономична и воопшто придобивките од дизел моторите, особено постарите.