Најголеми заблуди за климата во автомобилите

ОБЈАВЕНО НА:

Сите сакаме додека се возиме да ни биде пријатно независно од надворешната температура. Климата во автомобилите сега е неизбежен дел од сериската опрема на секое возило. Речиси да нема производител што не нуди клима уред во сериската опрема, а ниту купувачите размислуваат дали е тој неопходен.

Како и многу други системи во автомобилот, климата е главниот актер во огромниот број на митови и легенди од возачкиот фолклор. Многумина сметаат дека климата ја зголемува потрошувачката, дека треба да се користи само во лето ….

Кои се најпознатите погрешни заблуди при експлоатацијата на климата.

  1. Климата е неопходна само во лето

Можеби најраспространетиот мит за климата во автомобилите гласи дека таа е наменета само за жештините, а преку другото време нема потреба да се вклучува. Практично таа е исклучително ефективна при сушење на воздухот во внатрешноста и сушењето на испотените стакла.

 

Нешто повеќе – преку зима климата треба да се вклучува најмалку еднаш месечно за да може маслото кое циркулира во системот заедно со фреонот да ги подмачка деловите и да спречи наталожување на нечистотија. Тоа не важи за инсталацијата, а доколку температурата на бордот е премногу ниска, таа нема да се вклучи. Добро е процедурата да се изврши на топол паркинг (на пример во трговски центар) и климата да работи 5-10 минути. Искусните возачи знаат и не го забораваат ова.

2.Климата драстично ја зголемува потрошувачката на горивото

Проблемот се состови во друго. Возачите често возат со отворени прозорци наместо да ја вклучат климата и тоа најчесто за да заштедат. Компресорот навистина создава дополнителен притисок на моторот и на тој начин потрошувачката расте. Тоа најчесто се случува и со отворањето на прозорците, кои го зголемуваат воздушниот притисок и на тој начин потрошувачката на гориво скока за 20 проценти, па дури и повеќе.
Притоа возачот и патниците треба да ја жртвуваат удобноста и тишината, а не се исклучени и настинки. При затворени прозорци и пуштена клима потрошувачката се зголемува само најмногу неколку проценти. Но, тоа неспоредливо во однос на удобноста.

3.Климата троши фреон

Во идеалниот случај системот на климатизација е херметички, а феонот не е запалив. Тој циркулира во затворен круг и ако нема протекување си стои внатре. Загубата на фреон се забележува при долго недејствување и кога херметичноста е нарушена од пропуштање на пломбите.

Климата има потреба од периодична дијагноза. Доколку фреонот истекува и само се дополнува тој ќе се „троши“ многу повеќе. Важно е да се открие причината за истекувањето и истата да се отстрани. Покрај тоа кондензаторот треба да се чисти периодично од маснотија и да се спроветува антисептична обработка на испарувачот. Во спротивно може да се искриви.

5.Моторот не треба да се исклучува при работење на климата

Широко распространето мислење е дека моторот не треба да се гаси додека климата е вклучена бидејќи може да дојде до оштетување. Поточно тоа не е турбокомпресорот кој по правило треба да се остави да поработи на празно извесно време. Климата може да се вклучува и исклучува во секое време заедно со моторот или одделно.

И покрај тоа е добро компресорот да се исклучува понекогаш за да и се дозволи на климата да го исуши при вклучен вентилатор. Тоа ќе ја елиминира непријатната миризба во салото и размножувањето на бактериите, кои навлегуваат во внатрешноста од автомобилот при следното пуштање.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK