Сите сакаме додека се возиме да ни биде пријатно независно од надворешната температура. Климата во автомобилите сега е неизбежен дел од сериската опрема на секое возило. Речиси да нема производител што не нуди клима уред во сериската опрема, а ниту купувачите размислуваат дали е тој неопходен.
Како и многу други системи во автомобилот, климата е главниот актер во огромниот број на митови и легенди од возачкиот фолклор. Многумина сметаат дека климата ја зголемува потрошувачката, дека треба да се користи само во лето ….
Кои се најпознатите погрешни заблуди при експлоатацијата на климата.
- Климата е неопходна само во лето
Можеби најраспространетиот мит за климата во автомобилите гласи дека таа е наменета само за жештините, а преку другото време нема потреба да се вклучува. Практично таа е исклучително ефективна при сушење на воздухот во внатрешноста и сушењето на испотените стакла.
Нешто повеќе – преку зима климата треба да се вклучува најмалку еднаш месечно за да може маслото кое циркулира во системот заедно со фреонот да ги подмачка деловите и да спречи наталожување на нечистотија. Тоа не важи за инсталацијата, а доколку температурата на бордот е премногу ниска, таа нема да се вклучи. Добро е процедурата да се изврши на топол паркинг (на пример во трговски центар) и климата да работи 5-10 минути. Искусните возачи знаат и не го забораваат ова.
2.Климата драстично ја зголемува потрошувачката на горивото
Проблемот се состови во друго. Возачите често возат со отворени прозорци наместо да ја вклучат климата и тоа најчесто за да заштедат. Компресорот навистина создава дополнителен притисок на моторот и на тој начин потрошувачката расте. Тоа најчесто се случува и со отворањето на прозорците, кои го зголемуваат воздушниот притисок и на тој начин потрошувачката на гориво скока за 20 проценти, па дури и повеќе.
Притоа возачот и патниците треба да ја жртвуваат удобноста и тишината, а не се исклучени и настинки. При затворени прозорци и пуштена клима потрошувачката се зголемува само најмногу неколку проценти. Но, тоа неспоредливо во однос на удобноста.
3.Климата троши фреон
Во идеалниот случај системот на климатизација е херметички, а феонот не е запалив. Тој циркулира во затворен круг и ако нема протекување си стои внатре. Загубата на фреон се забележува при долго недејствување и кога херметичноста е нарушена од пропуштање на пломбите.
Климата има потреба од периодична дијагноза. Доколку фреонот истекува и само се дополнува тој ќе се „троши“ многу повеќе. Важно е да се открие причината за истекувањето и истата да се отстрани. Покрај тоа кондензаторот треба да се чисти периодично од маснотија и да се спроветува антисептична обработка на испарувачот. Во спротивно може да се искриви.
5.Моторот не треба да се исклучува при работење на климата
Широко распространето мислење е дека моторот не треба да се гаси додека климата е вклучена бидејќи може да дојде до оштетување. Поточно тоа не е турбокомпресорот кој по правило треба да се остави да поработи на празно извесно време. Климата може да се вклучува и исклучува во секое време заедно со моторот или одделно.
И покрај тоа е добро компресорот да се исклучува понекогаш за да и се дозволи на климата да го исуши при вклучен вентилатор. Тоа ќе ја елиминира непријатната миризба во салото и размножувањето на бактериите, кои навлегуваат во внатрешноста од автомобилот при следното пуштање.