Stellantis објави дека го прекинува својот развоен програм за технологија на горивни ќелии на водород. Причина за оваа одлука се ограничената достапност на инфраструктура за полнење со водород, високите капитални трошоци и недостатокот од доволно силни поттикнувања за потрошувачите. Компанијата не очекува значајно прифаќање на лесни комерцијални возила на водород пред крајот на деценијата.
Како последица на тоа, Stellantis нема да ја лансира новата генерација на водородни возила Pro One како што беше планирано оваа година. Серииското производство требаше да започне ова лето во Нордан, Франција (средноголеми комбиња) и Гљивице, Полска (големи комбиња).
„Во контекст кога компанијата е мобилизирана да одговори на строгите регулативи за CO₂ во Европа, Stellantis одлучи да го прекине развојот на технологијата за горивни ќелии на водород“, објаснува Жан-Филип Импарато, извршен директор за проширена Европа. „Водородниот пазар сè уште останува нишов сегмент, без економска одржливост на среден рок. Мораме да донесеме јасни и одговорни одлуки за да ја зачуваме нашата конкурентност и да одговориме на очекувањата на потрошувачите преку електрични и хибридни патнички и комерцијални возила.“
Одлуката нема да влијае врз вработените во производствените погони на Stellantis, а активностите во истражување и развој поврзани со водородната технологија ќе бидат пренасочени кон други проекти.
Исто така, актуелната состојба на водородниот сектор носи и финансиски предизвици за повеќе засегнати страни. Во таа насока, Stellantis веќе започна разговори со акционерите на Symbio за да се проценат последиците врз пазарот и да се заштитат најдобрите интереси на компанијата, согласно обврските на сите страни.