Ford официјално стави крај на една од своите најважни икони – последниот Ford Focus излезе од фабриката во Саарлуис, Германија, во петокот, 14 ноември 2025, завршувајќи циклус долг речиси три децении. Последниот произведен примерок бил бел петвратен хечбек, како што за Motor1 потврди Волкер Ајс, менаџер за корпоративни комуникации на Ford Европа.
Овој историски момент доаѓа само неколку месеци по згаснувањето на Focus ST, чиј последен примерок беше произведен на 26 септември. Со тоа една по една исчезнуваат последните класични модели кои го дефинираа Ford во Европа.
По 27 години, четири генерации и милиони продадени возила, Ford Focus останува една од најуспешните европски приказни на брендот. Неговото укинување означува не само крај на моделот, туку и крај на една цела филозофија – времето кога Ford се натпреваруваше во срцето на компактната класа.
Сега, брендот тргнува по поинаков пат: помалку традиционални автомобили, повеќе SUV модели, повеќе електрификација и поголем фокус на профитот.
Дали ова ќе го врати Ford назад на врвот или ќе го турне уште подолу на пазарот – 2026 ќе даде одговор.
Во последните неколку години, Ford драматично го редуцираше понудениот асортиман во Европа:
* Fiesta престана да се произведува во 2023
* Mondeo беше укинат во 2022
* Focus сега исчезнува по 27 години
Како резултат, Ford денес во Европа продава главно SUV модели и комерцијални возила, со исклучок на Mustang кој е нишен модел.
Извршниот директор Џим Фарли одамна укажуваше дека традиционалните модели едноставно не носат доволно профит:
„Многу купувачи ги сакаа, но не можевме да оправдаме поголема инвестиција. Излегуваме од бизнисот со ‘досадни автомобили’ и преминуваме кон култни возила.“
Но токму оваа стратегија има висока цена.
Ford го губи европскиот пазар – и тоа брзо
Според податоците на ACEA:
* Во 2015 година Ford имал 7,2% пазарен удел во Европа
* Во септември 2025 година тој паднал на само 3,3%
Со укинување и на Focus – модел што сепак уште имаше силна фан-база – аналитичарите очекуваат уште поголем пад во текот на 2026.
Европа сè уште купува „обични автомобили“ – Ford повеќе не ги нуди
Иако SUV моделите растат по популарност, продажбата покажува дека класичните автомобили не се исчезнати:
Според Dataforce, меѓу најпродаваните во 2025 се:
* Dacia Sandero
* Volkswagen Golf
* Renault Clio
* Peugeot 208
* Skoda Octavia
* Toyota Yaris
Ова укажува дека пазарот уште сака хечбек модели – само Ford веќе не е дел од таа игра.
Што следува? Нов модел – но не и наследник на Focus
Според информациите на Automobilwoche, Ford им најавил на дилерите дека доаѓаат нови модели. Но, првиот меѓу нив нема да биде традиционален хечбек – туку кросовер со големина на Focus.
Тоа значи: вистински наследник на Focus нема да има.









